Lediga jobb som Lagerplanerare i Västerås

Se lediga jobb som Lagerplanerare i Västerås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Västerås som finns hos arbetsgivaren.

Fleet Specialist, Hybrid

Ansök    Maj 9    Voi Technology AB    Lagerplanerare
Your mission at Voi  For the position as a Fleet Specialist, you'll have the possibility of working in two different areas, depending on workload and suitability. We have our mechanical team, where you will be responsible for the maintenance and repair of our vehicles. This means keeping our scooters in top shape and provide strong support to our team on the ground. We also have our In field team, where you'll be utilising our vans to perform different tas... Visa mer
Your mission at Voi  For the position as a Fleet Specialist, you'll have the possibility of working in two different areas, depending on workload and suitability. We have our mechanical team, where you will be responsible for the maintenance and repair of our vehicles. This means keeping our scooters in top shape and provide strong support to our team on the ground. We also have our In field team, where you'll be utilising our vans to perform different tasks in the Västerås area, making sure our operations runs as efficiently as possible. Here are some exciting tasks awaiting you as a Fleet Specialist:
Ensuring the logistics of collecting and providing Voi scooters.
Searching for and collecting damaged scooters. 
Battery replacement.
Performing quick on-site repairs of the scooters.
Diagnosing and repairing broken vehicles.
Recycling and dismantling vehicles that cannot be repaired.
Assisting with the acceptance, packaging, and provision of new vehicles and batteries arriving at the warehouse.
Supporting our on-site team as needed, whether it's identifying damaged vehicles, clearing parking spaces, or setting up fallen vehicles.

What you'll need to embark We're looking for a highly motivated and responsible team player who can handle tasks and solve problems independently. With a proactive approach, you should be skilled in finding innovative solutions and achieving set objectives. In addition, the right candidate should have:
A valid drivers license for Sweden
Fluent english, both verbal and written 
Previous experience with tools or mechanical practices
General familiarity with digital tools and applications
Local knowledge of Västerås and experience driving in the city
The ability to remain calm in stressful situations (such as difficult parking or traffic)

Job conditions 
Working hours: Part time
Contract type: Seasonal 
Start date: Mid/end of June

Why Voi?
Working at Voi is more than just a job; it's a personal Voiage where you'll grow as a professional and be part of a diverse team and culture that's committed to making a positive impact on society. In addition to this, you'll have the opportunity to:
Join Europe's leading micromobility company and one of the fastest-growing scale-ups
Make a direct impact on our ongoing success and contribute to the development of the micromobility industry in Sweden.
Collaborate with inspiring, motivated, and diverse colleagues who share a common goal
Be a part of the micromobility revolution and help create sustainable cities that are clean, quiet, and free from pollution

Are you ready to embark on the Voiage with us? Visa mindre

Strukturerad Lager- & Logistikspecialist med driv? Se hit!

Beskrivning Till vår klient söker vi en engagerad och strukturerad Lager- och Internlogistikspecialist till deras anläggning i Västerås. I denna roll kommer du att ha ett övergripande ansvar för hantering av vecko- och huvudförråd samt säkerställa effektiva materialflöden inom verksamheten. Du kommer att spela en nyckelroll i att optimera lagernivåer, stärka leverantörsrelationer och bidra till en smidig logistikkedja. Arbetsuppgifter - Övervaka lager... Visa mer
Beskrivning
Till vår klient söker vi en engagerad och strukturerad Lager- och Internlogistikspecialist till deras anläggning i Västerås.

I denna roll kommer du att ha ett övergripande ansvar för hantering av vecko- och huvudförråd samt säkerställa effektiva materialflöden inom verksamheten. Du kommer att spela en nyckelroll i att optimera lagernivåer, stärka leverantörsrelationer och bidra till en smidig logistikkedja.

Arbetsuppgifter
- Övervaka lagerverksamheten och hantera lagernivåer genom regelbundna inventeringskontroller.
- Generera inköpsförfrågningar för att säkerställa optimala lagernivåer.
- Hantera fakturor och orderbekräftelser för att upprätthålla effektiva ekonomiska processer.
- Initiera inköpsorder enligt standardprocedurer och följa upp orderbekräftelser.
- Samarbeta nära med operativa inköpare, produktionspersonal och strategiska inköpare.
- Bistå controller med inventeringsunderlag och hantering av lagerdifferenser.
- Agera snabbt vid materialbrist och akuta inköpsbehov samt eskalera vid behov.
- Utveckla och implementera effektiva lager- och logistikprocesser.

Kvalifikationer
- Eftergymnasial utbildning inom teknik, logistik, produktion eller ekonomi är meriterande.
- Erfarenhet av industriell produktion och logistik.
- Kommersiell erfarenhet av inköp och lagerhantering.
- Erfarenhet av SAP är mycket meriterande.
- Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift.
- God analytisk förmåga och starka kommunikationsfärdigheter.
- Självdriven, proaktiv och van att arbeta självständigt.
- Förmåga att utveckla och optimera befintliga processer.

Villkor
För att öka dina chanser att gå vidare i processen, uppmanar vi dig att uppdatera ditt CV och tydligt lyfta fram hur du uppfyller de specifika kvalifikationerna och kompetenserna för tjänsten. Med hög konkurrens är det viktigt att visa på din relevanta erfarenhet och hur du kan bidra till just det uppdrag vi söker. 

Du bli anställd som konsult hos på Q och arbetar på heltid. Du blir stationerad på plats hos klientföretaget i Västerås.

Låter detta som en roll för dig? Välkommen med din ansökan!

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer. Visa mindre

Factory Support Manager

At Hitachi Energy our purpose is advancing a sustainable energy future for all. We bring power to our homes, schools, hospitals, and factories. Join us and work with fantastic people, while learning and developing yourself on projects that have a real impact to our communities and society. Bring your passion, bring your energy, and be part of a global team that appreciates a simple truth: Diversity + Collaboration = Great Innovation As Factory support man... Visa mer
At Hitachi Energy our purpose is advancing a sustainable energy future for all. We bring power to our homes, schools, hospitals, and factories. Join us and work with fantastic people, while learning and developing yourself on projects that have a real impact to our communities and society. Bring your passion, bring your energy, and be part of a global team that appreciates a simple truth: Diversity + Collaboration = Great Innovation
As Factory support manager at the Grid automation business unit, you will have an exciting role and together with the team deliver projects related to industrialization of new products, digitalization of processes and drive investment projects for new tools and equipment in our production and warehouse operations.
You will be a part of the management team of our Grid Automation Products Operating Unit in Vasteras, supplying equipment for controlling and protecting power grids globally and supporting our customers’ transition to sustainability. The unit has a turn-over of 130+ MUSD, cutting-edge technology and is going through a period of transformation in terms of growth, product scope and business model.
We are interested to learn more about you and what you can contribute with so don’t hesitate to apply even though you don’t fulfil all requirements.
Your responsibilities:
Line Manager for the manufacturing engineering department
Drive continuous improvements for worlds class execution in the production flow / processes, eg. Lean manufacturing, Digitalization & Automatization for improved quality, ergonomics and productivity.
New product introduction, act. As the factory representative in R&D project releases, assure preparedness for delivery. (incl. production equipment, systems and processes)
Manufacturing capacity planning to match growth plans (floorspace, production line management, etc.)
Production equipment and Capex planning for manufacturing and warehouse
Management of our Manufacturing Execution System (MES) across three factories
Production test system management across three factories
Engage the manufacturing engineering specialists
Balance workload across team members
Living Hitachi energy’s core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business.

Your background:
You have a bachelor’s degree in science or similar field.
You have 8+ years of experience from industrial electronics manufacturing, testing and supply chain.
Experience to operate in multi-cultural businesses.
Proficiency in English is a must and Swedish is preferred.

More about us
Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply before 10th of December! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today!
Recruiting Manager, Morgan Lindblom [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer Klas Koppari +46 107 38 13 45,?Unionen: Fredrik W Nordin +46 107 38 15 12, Ledarna: Christer Fridlund +46 107 38 29 12. All other questions can be directed to Talent Partner Renee Lundgren [email protected]
Hitachi Energy is a global technology leader that is advancing a sustainable energy future for all. We serve customers in the utility, industry and infrastructure sectors with innovative solutions and services across the value chain. Together with customers and partners, we pioneer technologies and enable the digital transformation required to accelerate the energy transition towards a carbon-neutral future. We are advancing the world’s energy system to become more sustainable, flexible, and secure whilst balancing social, environmental, and economic value. Hitachi Energy has a proven track record and unparalleled installed base in more than 140 countries. Headquartered in Switzerland, we employ around 40,000 people in 90 countries and generate business volumes of approximately $10 billion USD. www.hitachienergy.com Visa mindre

Planning & Fulfillment Specialist

Ansök    Okt 20    ABB AB    Lagerplanerare
Take your next career step at ABB with a global team that is energizing the transformation of society and industry to achieve a more productive, sustainable future. At ABB, we have the clear goal of driving diversity and inclusion across all dimensions: gender, LGBTQ+, abilities, ethnicity and generations. Together, we are embarking on a journey where each and every one of us, individually and collectively, welcomes and celebrates individual differences.... Visa mer
Take your next career step at ABB with a global team that is energizing the transformation of society and industry to achieve a more productive, sustainable future.


At ABB, we have the clear goal of driving diversity and inclusion across all dimensions: gender, LGBTQ+, abilities, ethnicity and generations. Together, we are embarking on a journey where each and every one of us, individually and collectively, welcomes and celebrates individual differences.


This role involves providing assistance in the development of the planning and fulfillment processes, skills and tools, working to assist in performance improvement projects. You will perform detailed evaluations for planning and fulfillment metrics (inventory, on-time delivery, lead-time, forecast accuracy, resource utilization) and be in the driver's seat for the overall Sales & Operation Planning process.
Your responsibilities
Overall planning from customer demand to, supply, capacity all way down to the master schedule plan and supplier forecasts
Run daily Gemba meetings with Production Schedulers and Purchasers
Identifying root causes for non-performance and driving improvement initiatives
Establishing and sharing best practices for operations planning inventory management and resource management optimizing stock levels, resource utilization and net working capital
Sub matter expert of Planning and support to Operations Schedulers and Material Planners
Aiding the local implementation of planning technology solutions
Compiling and sending regular reports to business leaders on planning and fulfillment and inventory performance

Your background
University degree (Bachelor or Master), preferably within Planning & Logistics
At least 2-5 years' proven experience/skills in similar roles
Experience with SAP and planning of Low volume/High mix is meritorious
Certification with APICS CSCP or CPIM
Fluency in Swedish and English is mandatory, written and spoken alike
You are self-confident, driven, customer focused and with the attitude that everything is achievable in a team
You need to be comfortable in handling many tasks at the same time and with many points of contact. In this role you will be a vital part of the operation hub
Good leadership and communication skills on top of problem solving and analyzing abilities are success enablers in this role

More about us
ABB's Measurement & Analytics division is among the world's leading manufacturers and suppliers of smart instrumentation and analyzers. Force Measurement is a business line within Measurement & Analytics division that offers reliable equipment for measuring and control. The products measure mechanical and geometric variables and are used in a large variety of different industries and processes to improve productivity, control and quality. With thousands of experts around the world and high-performance digital technology, ABB's team is dedicated to making measurement easy for its industrial and energy customers to let them operate more efficiently and profitably.


Recruiting Manager Johan Karlsson, +46 21-34 30 87, will answer your questions about the position. Union representatives - Swedish Association of Graduate Engineers: Jan Onsten, +46 705 32 22 58; Leaders: Leif Öhrberg, +46 724 64 40 16; Unionen: Krista Andersson, +46 706 44 02 85. All other questions can be directed to Talent Partner Sara Vestin, +46 724 64 46 88.


Please apply latest by the 9th of November, 2023.


We look forward to receiving your application (documents submitted in English are appreciated). If you want to discover more about ABB, take another look at our website www.abb.com. Visa mindre

Transportsamordnare till Westinghouse

Vill du arbeta för ett världsledande företag inom kärnteknik? Vi söker för Westinghouse Swedens räkning en operatör som vill arbeta med hantering av restmaterial på bränslefabriken i Västerås. Transportsamordnare till Westinghouse Rollbeskrivning Transportsamordnaren ansvarar för planering och koordinering mellan tillverkande verkstäder, speditörer, transportleverantörer inför och under avsändning av transporter. Rollen innefattar även utveckling av l... Visa mer
Vill du arbeta för ett världsledande företag inom kärnteknik? Vi söker för Westinghouse Swedens räkning en operatör som vill arbeta med hantering av restmaterial på bränslefabriken i Västerås.

Transportsamordnare till Westinghouse

Rollbeskrivning

Transportsamordnaren ansvarar för planering och koordinering mellan tillverkande verkstäder, speditörer, transportleverantörer inför och under avsändning av transporter. Rollen innefattar även utveckling av logistiklösningar för lastbärare. Arbetet utförs med stöd av Teamledare lager & emballageunderhåll

Arbetsuppgifter

• Truck- och traverskörning inom BIL’s verksamhetsområde.
• Tillse att transportleverantörernas personal och fordon har tillträde till bränslefabriken.
• Transportbeställningar för förflyttning av emballage internt och inom Västerås.
• Samverkan med speditörer och transportleverantörer gällande planering & koordinering för avsändning av gods.
• Avsändning & lastning av bränslepatroner och stavar enligt uppgjort gränssnitt mot produktion.
• Avsändning & lastning av komponenter enligt uppgjort gränssnitt mot produktion.
• Avsändning & lastning av UF6-cylindrar och överpacks (30B, UX-30, BU-D…) enligt uppgjort gränssnitt mot uranförrådet.
• Mottagning av UF6 och UOx enligt uppgjort gränssnitt mot uranförrådet.
• Delta i samordningsmöten med packningsplaneringen och produktionen.
• Koordinering av strålskyddet med strålskydd för externa transporter.
• Processansvarig för avsändning, lastning och lossning.
• Utveckling av logistiklösningar för lastbärare (containers, flatracks etc).
• Samla in, analysera och rapportera statistik för att mäta resultat och identifiera förbättringsområden till sin verksamhet.
• Driva projekt för att implementera förbättringar.
• Utveckla och implementera nya standarder och rutiner i sin verksamhet.


Kompetenser

• Utbildning: Truck och Traversutbildning.
• Erfarenhet: Minst 5 års dokumenterad erfarenhet inom industribranschen.
• Kommunikationsförmåga: Utmärkta skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska.
• Problemlösning: Stark analytisk förmåga och skicklighet i att lösa problem under tidspress.
• Teknisk Kunskap: Erfarenhet av att använda Microsoft Office paketet.
• Organisationsförmåga: Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och arbeta i en snabbföränderlig miljö.
• Samarbete: God samarbetsförmåga och förmåga att bygga och upprätthålla starka relationer med kunder och kollegor.
• Flexibilitet: Förmåga att anpassa sig till förändringar och arbeta obekväma arbetstider vid behov.

Villkor

Vi börjar normalt med en visstidsanställning för att både du, vi och kunden ska få chansen att lära känna varandra ordentligt innan vi eventuellt går över till en tillsvidareanställning hos Westinghouse.

Du får en fast månadslön och övriga ersättningar enligt teknikavtalet som är det kollektivavtal som vi är anslutna till.

För att få rätt kompetens till varje tjänst tillvaratar vi de resurser som finns hos varje individ oavsett kön, ålder, religion, etnicitet, funktionsnedsättning eller sexuell läggning.

Vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökande.

Urval sker löpande varför det är viktigt att du inte väntar med din ansökan, tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Stämmer ovanstående in på dig? Sök tjänsten direkt på www.industriqompetens.se.

Om Westinghouse
Westinghouse Electric Company är pionjär och världsledande inom kärnkraftsteknologi. Bolaget grundades år 1886 i USA och är idag ett globalt företag med över 10 000 medarbetare i 18 länder. Det svenska bolaget bildades år 1969 som ASEA Atom och integrerades i Westinghouse Electric Company år 2000. Idag har bolaget lång erfarenhet från kärnkraftsbranschen och närmare 1000 medarbetare i Västerås och Täby. Idag levererar den svenska verksamheten kärnbränsle och komponenter samt en bred tjänsteportfölj för både kärnkraftverk i drift samt för reaktorer under avveckling. Läs mer på www.westinghousenuclear.com/sweden Visa mindre

Inventory Planner

Ansök    Okt 19    Valueone AB    Lagerplanerare
ValueOne is looking for an Inventory Planner to a manufacturing company in Västerås. ValueOne are specialists in supply chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence. We ca... Visa mer
ValueOne is looking for an Inventory Planner to a manufacturing company in Västerås.

ValueOne are specialists in supply chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence.

We can offer a variety of assignments at all levels within Supply Chain Management. As a consultant at ValueOne, you are part of a professional and enterprising team consisting of the leading consultants in purchasing and logistics. If you choose to join our team, you are offered:

A market salary, which you can influence yourself.
Occupational pension.
Health and care insurance.
Health care allowance.
Personal coaching and career advice.
Network meetings with competent colleagues and Supply Chain professionals through recurring events and lectures.
Competence development through world-leading individually tailored education and courses in Supply Chain thanks to our partnership with CIPS (www.cips.org). 

The role  

In this role you will be responsible for the availability of raw materials and finished goods. You will set inventory parameters, inventory targets, and ensure adequate replenishment of inventory through purchase orders. Furthermore, you will be issuing purchase orders and follow up on order confirmations, as well as handling the communicate delivery plans. You will present the delivery situation including backlog evolutions to management team and communicate with the company’s suppliers.

Experience and competencies  

To be successful in this role you need to have previous work experience from material planning, purchasing or have other relevant experience. We prefer if you have an academic degree in business, logistics, inventory management or equivalent work experience. As a person you are result oriented and driven and have good communication skills. You have a collaborative, solution-focused approach and strong written and spoken communication skills, in both Swedish and English. It’s meritorious with knowledge of SAP.

Application  

We look forward to receiving your application. Please apply through our webpage at: http://valueone.se/aktuella-jobb/ as soon as possible. Feel free to contact Johanna Hallnemo at +46 72 143 23 79 or 010 332 29 20 with any questions regarding the listed position. Please note that to apply for this position you need to be an EU citizen or have a valid Swedish working permit. Visa mindre

Lagerplanerare

Företagspresentation Till en av våra kunder i Västerås söker vi nu en erfaren Lagerplanerare/Inventory Planner till ett stort svenskt företag. Uppdraget är en fantastisk möjlighet för dig som vill ge din karriär en skjuts i rätt riktning i en modern, internationell och framåtsträvande miljö.Detta är ett konsultuppdrag på heltid ca 7 månader via Unik Resurs med start inom kort, där du förväntas arbeta på plats i stor utsträckning. Arbetsuppgifter och ansv... Visa mer
Företagspresentation Till en av våra kunder i Västerås söker vi nu en erfaren Lagerplanerare/Inventory Planner till ett stort svenskt företag.
Uppdraget är en fantastisk möjlighet för dig som vill ge din karriär en skjuts i rätt riktning i en modern, internationell och framåtsträvande miljö.Detta är ett konsultuppdrag på heltid ca 7 månader via Unik Resurs med start inom kort, där du förväntas arbeta på plats i stor utsträckning.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Lagerplanerare hos vår kund i Västerås är du ansvarig för tillgängligheten av råvaror och/eller färdiga varor. Du sätter lagerparametrar, lagermål och ser till tillräcklig påfyllning av lager genom inköpsorder. Utfärdar inköpsorder, följer upp bekräftelser och liknande operativa uppgifter. Designar, driver och kommunicerar leveransplaner med våra leverantörer. Presenterar leveranssituationen inklusive ackumulerad utveckling till ledningsgruppen.

Din profil Färdigheter och erfarenhet;* Resultatinriktad och driven, förmåga att tydligt kommunicera behovet till våra leverantörer. * Arbetslivserfarenhet inom materialplanering, inköp eller liknande.* En examen inom företagsekonomi, logistik, lagerhantering eller motsvarande arbetslivserfarenhet.* Ett samarbetsinriktat, lösningsorienterat tillvägagångssätt * Starka skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter, både på svenska och engelska.* Kunskap i SAP

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Jessica Ferm och nås på 070-410 63 91 eller på [email protected]

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Heltidsarbete till ICAs lager i västerås

Ansök    Aug 18    Randstad AB    Lagerplanerare
Arbetsbeskrivning Vi söker noggranna medarbetare som vill arbeta heltid på ICAs lager i Västerås med orderplock och truckkörning.  Schema planeras vecka för vecka och du kan även behöva hoppa in med kortare varsel, vi fäster därför stor vikt vid flexibilitet. Arbetstiderna är förlagda dag, kväll, helg och röda dagar mellan klockan 05.50-23.00. Det är ett krav att kunna arbeta samtliga skift och tider.  Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket inn... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker noggranna medarbetare som vill arbeta heltid på ICAs lager i Västerås med orderplock och truckkörning. 
Schema planeras vecka för vecka och du kan även behöva hoppa in med kortare varsel, vi fäster därför stor vikt vid flexibilitet.

Arbetstiderna är förlagda dag, kväll, helg och röda dagar mellan klockan 05.50-23.00. Det är ett krav att kunna arbeta samtliga skift och tider. 
Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av randstad, men arbeta hos ICA.



Ansvarsområden
Vi söker dig som vill arbeta med kroppen då arbetet består av många lyft och vissa tunga lyft förekommer. Det är viktigt att du kan arbeta i högt tempo efter uppsatta mål.

Som orderplockare arbetar du med röststyrd expedition och arbetet innebär att du från truck plockar kolli för hand. Viktigt att känna till är att du kommer arbeta i olika temperaturzoner, från ca +15 till ca -28 grader.
Tjänsten startar med en introduktion där du får lära dig alla arbetsmoment samt får en utbildning för låglyftande plocktruck innan start.

Vi tillämpar drogtestning samt utför bakgrundskontroll i samband med rekryteringsförfarandet.

randstad erbjuder:
• Förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort
• Lön enligt kollektivavtal och OB enligt Lager och e-handelsavtalet.
• Karriärmöjligheter inom randstad.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Observera att vi endast tar emot ansökningar via annonsen.






Kvalifikationer
• Hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift
• Slutfört gymnasiet eller innehar relevant arbetslivserfarenhet 
• Inga problem att ta dig till arbetet på egen hand, oavsett arbetstid
• Meriterande om du har truckkort för A1 (låglyftande plocktruck)



Om företaget
ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha rökfria arbetsplatser. Arbetsmiljön på ICAs arbetsplatser ska vara nykter och fri från droger.
Vi på ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Läs mer om ICA lager och logistik Visa mindre

Logistiker till Logistikenheten

Ansök    Okt 31    REGION VÄSTMANLAND    Lagerplanerare
Vi bedriver en bred och komplex verksamhet med hög förändringstakt och ökad processorientering. Öppenhet och dialog ska känneteckna verksamheten både internt och externt. Logistikenheten står inför ett stort förändringsarbete framledes, därav söker vi en erfaren logistiker med god analyserande förmåga som kommer in med nytänk och driv samt axlar systemansvaret på logistik. Är du den vi söker? Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och sam... Visa mer
Vi bedriver en bred och komplex verksamhet med hög förändringstakt och ökad processorientering. Öppenhet och dialog ska känneteckna verksamheten både internt och externt.

Logistikenheten står inför ett stort förändringsarbete framledes, därav söker vi en erfaren logistiker med god analyserande förmåga som kommer in med nytänk och driv samt axlar systemansvaret på logistik. Är du den vi söker?

Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.

 

Arbetsplatsen

Logistik är en enhet inom Regionservice. Logistikenheten består idag av 13 personer och har ett länsövergripande uppdrag och ansvarar för att förse Regionens verksamheter med det förbrukningsmateriel de behöver.

Vi erbjuder dig


• ett varierande och stimulerande arbete med en arbetsplats i förändring.
• en arbetsplats som genomsyras av positivism, man ser möjligheter istället för problem.
• delaktighet i utvecklingen och utformningen av denna tjänst.
• en trygg anställning och anställningsförmåner, läs mer om dina förmåner här

 

Arbetsuppgifter

Som logistiker kommer du ha en central roll i vårt kommande systembyte på logistik. I rollen som logistiker har du det operativa ansvaret gällande leveransbevakning från externa leverantörer, hantera system vid förändringar, upprättande av nya kunder samt genomföra flödesanalyser.  Du ansvarar även för materialflöden både systemmässigt och fysiskt.

I tjänsten ingår en del kundkontakter då logistik försörjer e-handelsförråd med förbrukningsmaterial. Detta innefattar totalt ca 130 förråd i regionen. Arbetet kräver dessutom tät dialog med kundansvariga på logistik som sköter det dagliga arbetet mot varje verksamhet gällande materialförsörjningen. 

I den här rollen har du ett helhetsgrepp på materialflöde, arbetsrutiner och processutveckling.

 

Kvalifikationer

Vi ser att du som söker har en slutförd 3-årig gymnasieutbildning och vidareutbildat dig inom logistik och har flerårig erfarenhet av yrket.

Ett krav är god kännedom om hur affärssystem fungerar samt vara bekväm i att jobba med dessa. 

Du bör ha goda erfarenheter av att arbeta systematiskt och är duktig på numeriska underlag likväl som samarbete med kollegor och kunder.

Du drivs av att arbeta mot mål och har sinne för kostnader/intäkter med verksamheten i fokus. Som person behöver du vara serviceinriktad och duktig på att kommunicera i både tal o skrift. 

Det krävs mycket goda kunskaper i office365.

 

Anställningsvillkor  

Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde efter överenskommelse.

 

Välkommen med din ansökan senast 14 november 2022.

 


Intervjuer kan ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Bifoga gärna intyg och betygshandlingar med din ansökan.

Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.

Region Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 7 000 anställda. Vår huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.

Titta gärna på vår informationsfilm: https://youtu.be/7qLByHRP6mY Visa mindre

Studenter som lagermedarbetare till Kraftpojkarna!

Är du student och har intresse för teknik, energi och hållbarhet? Vill du vara med och bidra till ett mer hållbart samhälle? Ta chansen att arbeta hos Kraftpojkarna i Västerås. Tjänsten är på deltid och passar därför perfekt för dig som studerar. Du får möjlighet att arbeta med ett brett produktsortiment inom energibranschen. OM TJÄNSTEN Nu söker Kraftpojkarna två studenter som vill följa med på tillväxtresan, nu när dem expanderar. Du kommer arbeta i et... Visa mer
Är du student och har intresse för teknik, energi och hållbarhet? Vill du vara med och bidra till ett mer hållbart samhälle? Ta chansen att arbeta hos Kraftpojkarna i Västerås. Tjänsten är på deltid och passar därför perfekt för dig som studerar. Du får möjlighet att arbeta med ett brett produktsortiment inom energibranschen.

OM TJÄNSTEN
Nu söker Kraftpojkarna två studenter som vill följa med på tillväxtresan, nu när dem expanderar. Du kommer arbeta i ett sammansvetsat team där arbetskulturen kännetecknas av ett öppet klimat och laganda. Dem mer seniora kollegorna kommer stötta dig, men du kommer också få stort utrymme att ta eget ansvar.

Du har en central del i arbetet med att säkerställa att orders tas emot och levereras i tid och på rätt sätt. Du ansvarar för orderplock, registrering av artiklar samt in- och utlastning från lastbilar. Här ges du möjligheten att knyta kontakter, samla erfarenheter för framtiden och arbeta i ett framtidsinriktat företag med fokus på energi och hållbarhet.

Du erbjuds


* Goda möjligheter att knyta värdefulla kontakter.
* Samla erfarenheter och kunskaper inom lager, orderhantering och solenergi-branschen.
* Ett arbetsteam med god sammanhållning.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
* Lasta in och ur orders från inkommande lastbilar.


* Registrera artiklar med hjälp av ett digitalt scanner-system.
* Arbeta med en ledstaplare, A2-truck.
* Placera ut artiklar på lagerplatser.


VI SÖKER DIG SOM
* Har en pågående eftergymnasial utbildning med examen tidigast januari 2023.


* Har A2-truckkort med tillhörande bevis, alternativt är villig att genomföra och bekosta en truckutbildning innan uppdragsstart på egen hand.
* Kan arbeta 2 heldagar i veckan.
* God datavana.
* Obegränsade kunskaper i svenska då språket dagligen används i arbetet.


Meriterande:


* Arbetslivserfarenhet inom lagerarbete.
* B-truckkort, då andra arbetsuppgifter kan delegeras på plats.


Som person är du:


* Självgående
* Samarbetsvillig
* Noggrann


Övrig information:


* Uppdragsperiod: Omgående i december.
* Omfattning: Deltid, 2 dagar i veckan. Möjligheten att få arbeta fler timmar under sommarperioden kan finnas.
* Antal personer: 2 studenter.
* Placering: Västerås, Långängarna.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Kraftpojkarna Sverige AB:s önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Kraftpojkarna AB är Skandinaviens största systemdistributör inom Cleantech med fokus på att leverera framtidens energiinnovationer inom solenergi, energilagring och laddinfrastruktur. Företaget har funnits sedan 2012 och verkar på den svenska, norska och finska marknaden. Målsättningen hos Kraftpojkarna är att möta det explosionsartade intresset och efterfrågan på hållbar och ren energi. Affärsmodellen bygger på att erbjuda ett brett sortiment av kvalitetsprodukter testade för svenska förhållanden. Kraftpojkarna äger idag Nordens första 1MW-park med solföljare mellan Västerås och Enköping. Visa mindre

Lagerkoordinator

Gillar du siffror och att ha koll på läget? Är du en driven administratör som hanterar tangentbord och dataprogram lika lätt som telefonen? Har du erfarenhet från lager, kan se förbättringsmöjligheter i flödet och förverkliga dem? Då kan du vara rätt person för oss. Nu söker vi dig som vill och kan skapa en lagerhållning i världsklass. I rollen som lagerkoordinator hos Första hjälpencentrum är du en hybrid mellan administratör och lagerarbetare. Du ansvar... Visa mer
Gillar du siffror och att ha koll på läget? Är du en driven administratör som hanterar tangentbord och dataprogram lika lätt som telefonen? Har du erfarenhet från lager, kan se förbättringsmöjligheter i flödet och förverkliga dem? Då kan du vara rätt person för oss. Nu söker vi dig som vill och kan skapa en lagerhållning i världsklass.
I rollen som lagerkoordinator hos Första hjälpencentrum är du en hybrid mellan administratör och lagerarbetare. Du ansvarar för hela produktflödet från inköp och leveranskontroll till orderläggning, packning, fraktbokning och fakturering. Företaget växer och lagret likaså, så här blir du en viktig kugge i förbättringsarbetet.
En stor del av tjänsten handlar om administrativt arbete, där du säkerställer att vi optimerar varje led i kedjan - från bästa inköpspris till nöjd kund som får beställd vara i rätt tid. Här jobbar du nära säljarna, både inför beställning och leverans. Säljarna ger dig information om kundernas efterfrågan så att du kan planera inköpen och du förser säljarna med leveransinformation.
Du svarar även för att hålla våra system uppdaterade med korrekt information. Tjänsten innebär också praktiskt arbete på lagret där du har järnkoll på hyllplacering, datummärkning och när det är dags att lägga nya beställningar. Dessutom hanterar du in- och utleveranser, varuplock och packning. Det här är en chans för dig som vill ha ett brett och omväxlande arbete där du får stora möjligheter att växa i din yrkesroll och även vara delaktig i företagets utveckling. Här får du kombinera analytiskt arbete vid skrivbordet med att kavla upp ärmarna och hugga i på lagret.


OM DIG
Vi tror att du har några års erfarenhet av administration och lagerplanering eller liknande arbete på företag med produktförsäljning. Under åren har du skaffat dig en god förståelse för att tänka affärsnytta hela vägen när det gäller inköp, lagerhantering och fakturering. Med både kundens och företagets bästa för ögonen strävar du ständigt efter att hitta nya sätt för oss att bli ännu bättre.
Noggrannhet och eftertanke är värdefulla egenskaper för den här tjänsten och att du tar ansvar för ditt arbetsområde. Affärssystem som Visma eller Fortnox är vardagsmat för dig och du behärskar Officepaketet till fullo. Att du ska älska Excel är kanske för mycket begärt, men vi räknar med att du har full koll på hur du använder programmet smart för all typ av data och beräkningar.
Som litet företag arbetar vi mycket tillsammans, stämmer av, bollar idéer och lär oss av varandra. Därför sätter vi stort värde på din samarbetsförmåga och att du är en god arbetskamrat som bidrar till en positiv arbetsmiljö. För att trivas hos oss bör du vara en flexibel person som uppskattar att kunna påverka verksamheten i ett litet företag och kan följa med i svängarna när företaget utvecklas.
Din servicenivå är hög och du bemöter kunder och leverantörer på ett varmt och professionellt sätt. Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Samma gäller kommunikation på engelska och du har inga bekymmer med att skriva ett korrekt och trevligt affärsmail eller ringa till våra internationella leverantörer.


OM OSS
Första hjälpencentrum är ett kunskapsföretag med specialister i akutsjukvård och första hjälpen. Vi hjälper företag över hela Sverige i de tuffaste miljöerna att få en tryggare och säkrare arbetsmiljö. Det gör vi genom att leverera skräddarsydda utbildningskoncept och första hjälpen-utrustning i toppklass.
Vi erbjuder det lilla företagets fördelar: flexibilitet, korta beslutsvägar och en stor delaktighet i företaget som helhet. Hos oss har vi egna ansvar, men står också beredda att stötta varandra när det behövs. Här ingår du i ett härligt gäng som har kul på jobbet och högt i tak - åtta meter som mest!


ARBETSUPPGIFTER
I rollen som lagerkoordinator kommer du exempelvis att:
Ha det övergripande ansvaret för att hålla och vidareutveckla en lagerstruktur som gör det lätt att hitta och få ett bra arbetsflöde vid inleverans, packning och utleverans.
Se till att leverera varorna på lagret i rätt ordning, för att kunna garantera en god hållbarhet på datummärkta produkter.
Ansvara för att hålla koll på lagersaldo och i god tid bedöma när det är dags att göra ett nytt inköp.
Löpande beställa lagervaror, kontorsmaterial och handla förbrukningsvaror.
Uppdatera våra system med rätt priser, kunduppgifter etc.
Göra internationella inköp av första hjälpen-utrustning.
Skapa ordrar, skicka bekräftelser och sköta fakturering i affärssystemet Visma.
Ta emot, stämma av, kontrollera och packa upp inleveranser och ansvara för att varorna får korrekt hyllplacering på lagret.
Plocka ihop beställda varor, paketera och boka frakt.
Ansvara för att hålla en god ordning på lagret och se till att det är så rent och snyggt att du med stolthet visar runt en kund.
Sköta kundservice och reda ut kundärenden via framför allt e-post och telefon.
Vara allmänt behjälplig med diverse sysslor på företaget.



ANSÖKAN MED CV + PERSONLIGT BREV
Nu är vi nyfikna på dig! Känns tjänsten intressant och du tror att du är rätt person? Välkommen att skicka in ditt CV och ett personligt brev där du beskriver vad du kan tillföra Första hjälpencentrum.
Urval och intervjuer sker löpande. Skicka gärna in ansökan så snart du kan, så ökar chansen att vi kallar dig till intervju. Tillträde: enligt överenskommelse.
Skicka ansökan till: [email protected]


ÖVRIG INFORMATION
Vi sköter rekryteringen själva och undanber oss hjälp från rekryteringsföretag. Visa mindre

Planerare inom Fältservice Robotservice

Ansök    Apr 8    ABB AB    Lagerplanerare
Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med vårt globala team på ABB. Vi driver på omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid. Inom ABB har vi som uttalat mål att främja alla aspekter av mångfald och inkludering: kön, HBTQ+, funktionsnedsättningar, etnisk bakgrund och ålder. Tillsammans befinner vi oss på en resa där vi alla, som individer och som kollektiv, välkomnar och värdesätter individuella olikheter. Tjänsten... Visa mer
Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med vårt globala team på ABB. Vi driver på omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid.
Inom ABB har vi som uttalat mål att främja alla aspekter av mångfald och inkludering: kön, HBTQ+, funktionsnedsättningar, etnisk bakgrund och ålder. Tillsammans befinner vi oss på en resa där vi alla, som individer och som kollektiv, välkomnar och värdesätter individuella olikheter.
Tjänsten som planerare passar dig som vill arbeta med både fokus på teknik och människor. Vi är en rikstäckande serviceorganisation som finns på 7 platser i Sverige, från Malmö i Syd till Luleå i norr. Dessa erbjuder kvalificerad service och medverkar till att optimera anläggningars drift och producerad volym. Detta gör vi bland annat genom uppgraderingar, studier, analyser och utbildning inom vårt teknikområde robotik. Genom förebyggande underhåll skapar vi kontroll över både tillgänglighet och driftskostnader. Tjänsten innebär att på kunders begäran planera in fältservicetekniker på både planerade och akuta jobb. Teamet består av 3st planerare som tillsammans fördelar uppdrag på våra 35 servicetekniker ute i landet.
I denna roll rapporterar du till Region Service Manager.

Dina ansvarsområden
Du får en spännande position i vår verksamhet där både taktisk och operativ problemlösning ska hanteras så att vi kan leverera våra servicetjänster till kund på bästa sätt.
Tillsammans med dina kollegor arbetar du med resursplanering för 35 serviceingenjörer.
Du ansvarar för att vi får rätt person på rätt plats inom avtalad tidsram.
Du har ett stort inflytande på verksamhetens resultat och våra kunders syn på hur vi uppfyller våra åtaganden.
Registrering och uppföljning av våra ordrar.



Din bakgrund
Du har lägst gymnasieutbildning och tidigare erfarenhet av resursplanering.
Kunskap och erfarenhet av affärssystem som t.ex. SAP och Salesforce är önskvärt.
Vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse.
Erfarenhet av kundkontakt och kundsupport är meriterande.
Som person är du noggrann och flexibel samt har talang för att organisera och planera.
Du ser alltid nya möjligheter och lösningar och har inga problem att anpassa dig efter verksamhetens förändrade behov.
Du behärskar svenska och engelska, både i tal och i skrift.



Mer om oss
Placeringsort Västerås eller Mölndal.
Intresserad? Kontakta rekryterande chef Johan Moraeus, +46 21 34 45 48. Fackliga kontaktpersoner - Sveriges Ingenjörer: Nicolin Ahlqvist, +46 21 34 42 50; Ledarna: Lenny Larsson, +46 21 32 85 47; Unionen: Krista Andersson, +46 21 34 02 85. Övriga frågor ställs till Talent Partner Linda Lundstedt, +46 21 32 51 94.
Välkommen med din ansökan senast 2021-04-25. Urvalet görs löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om du vill läsa mer om ABB, är du välkommen att besöka oss på www.abb.com. Visa mindre

Underhållsoperatör till kund i Västerås

Ansök    Jun 30    Adecco Sweden AB    Lagerplanerare
Är du en van traversförare och truckförare som dessutom har erfarenhet av att arbeta inom industrin? Nu söker Adecco industrimedarbetare för uppdrag i Västerås! Om tjänsten Du kommer att arbeta med underhåll av emballage för bränsle och uranpulver hos vår kund i Västerås. Dina arbetsuppgifter är: Underhållsarbete, packning, lastning/lossning och vana att transportera material med truck och travers krävs i arbetet. Arbetstiderna är dagtid. Arbetsplatsen:... Visa mer
Är du en van traversförare och truckförare som dessutom har erfarenhet av att arbeta inom industrin? Nu söker Adecco industrimedarbetare för uppdrag i Västerås!

Om tjänsten
Du kommer att arbeta med underhåll av emballage för bränsle och uranpulver hos vår kund i Västerås.
Dina arbetsuppgifter är: Underhållsarbete, packning, lastning/lossning och vana att transportera material med truck och travers krävs i arbetet.

Arbetstiderna är dagtid.

Arbetsplatsen: Industrimiljö.

Om dig

Vi söker dig som har gått industriinriktat gymnasium eller liknade. Du har någon sorts erfarenhet av industriarbete eller vana av verkstadsmiljö. Du behöver ha god fysik och vana av att arbeta fysiskt. Du har körkort, traverskort och truckkort A & B. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som är pigg, glad och sprider en positiv stämning på arbetsplatsen. Du gillar att samarbeta med andra och är den som vill bidra med din arbetsinsats till gruppen.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i Augusti. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på flera orter över hela landet. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Rickard Luchterhand via Adecco 010 – 173 73 00.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!
Sökord
Västerås, industrimedarbetare, traversförare, truckförare, Adecco Visa mindre

Tjänstemän inom Supply Chain i Mälardalen se hit!

Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se Aditro ... Visa mer
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag.

Arbetsuppgifter
Aditro Logistics ska vara det självklara valet för dig som är på jakt efter en ny utmaning inom supply chain. Vi har en nära dialog med våra kunder och får löpande konsultförfrågningar samt rekryteringsuppdrag från våra kunders Supply Chain-organisationer. Det kan t.ex. handla om förändringsprojekt eller stöd under en föräldraledighet/sjukskrivning men även längre interim-uppdrag och rekryteringar.

Företagen vi jobbar med är stora till mellanstora inom alla branscher. Det företagen ofta har gemensamt är att behovet av konsultstöd eller rekryteringar uppstår plötsligt. Därför tar vi just nu proaktivt emot ansökningar inom en mängd olika yrkesområden (se nedan) för matchning. Orterna som interim-uppdragen eller rekryteringarna främst är kopplade till är Västerås samt Eskilstuna med omnejd. Detta är dels mot de uppdrag vi hanterar just nu och dels för löpande inkommande förfrågningar från våra kunder och vi kontaktar dig med mer information om vi ser att din profil matchar våra kunders önskemål.


Din profil
Typiska konsultroller som efterfrågas:

• Supply och Demand Planner
• Supply och Demand Manager
• Inköpare (strategiskt inköp, operativt inköp, projektinköp, Category Manager)
• Supply Chain Manager
• Lagerchef
• Logistikutvecklare
• Transportchef
• Transportplanerare
• Projektledare
• Customer Support
• Administration

Vem söker vi?
Du som har ovan kompetens och är intresserad av att ta nästa steg inom om Supply Chain är rätt person för oss. Vi ser gärna sökande med både junior erfarenhet som senior. Vi kommer ta kontakt med dig när vi ser att något av våra uppdrag matchar din profil.

Vid ytterligare frågor maila Malin Fredriksson på [email protected]

Välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

SAP-expert sökes för kunds räkning!

Om tjänsten Är du en person som brinner för att göra skillnad och skapa värde för dina kunder? Kan du SAP på dina 5 fingrar? Då kan det här vara något för dig! Dina arbetsuppgifter Vi söker en person med erfarenhet av SAP till vår kund. Som SAP-expert i våra uppdrag arbetar du ofta på operativ nivå med till exempel produktions- eller orderlogistik. Du analyserar processer och flöden och ser till att logistiken sköts på ett effektivt sätt. Ofta har du... Visa mer
Om tjänsten

Är du en person som brinner för att göra skillnad och skapa värde för dina kunder? Kan du SAP på dina 5 fingrar?

Då kan det här vara något för dig!

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en person med erfarenhet av SAP till vår kund. Som SAP-expert i våra uppdrag arbetar du ofta på operativ nivå med till exempel produktions- eller orderlogistik. Du analyserar processer och flöden och ser till att logistiken sköts på ett effektivt sätt. Ofta har du många kontakter både internt och externt.

Kvalifikationer

Vem är du?
Vi söker i första hand dig som har dokumenterad erfarenhet av liknande arbete och SAP. Du har goda datakunskaper och behärskar engelska obehindrat. Arbetet ställer höga krav på handlingskraft, flexibilitet och att du kan agera självständigt och i grupp. Du har ordningssinne och lätt för att skapa kontakter

Du har erfarenhet från att arbeta inom industri och logistik samt är kommunikativ och trygg i ledande roller. Du är prestigelös och trivs med att arbeta i team tillsammans med våra kunder.

Om Best bemanning & rekrytering

- Vi matchar företagens bemanningsbehov med rätt kompetens

Vi kallar oss Best av flera anledningar. Dels har vi många års erfarenhet av rekryteringsbranschen och stenkoll på den lokala marknaden. Dessutom har vi byggt upp ett stort kontaktnät och en diger kandidatbank – det gör att vi snabbt och smidigt kan matcha rätt medarbetare med företagens bemanningsbehov.

Men det absolut besta med oss är våra medarbetare. Vi vet att ju bättre vi tar hand om våra anställda, desto bättre förutsättningar ger vi dem till att utvecklas. Därför arbetar vi individuellt med våra medarbetare och månar om deras intressen. Vi gör helt enkelt det besta vi kan för dem, i med- och motgång. Det är den inställningen som byggt vår verksamhet och gjort oss best på bemanning.

Best erbjuder bemanning- och rekryteringstjänster till företag, organisationer och myndigheter i Mälardalen. Vi är en verksamhetsnära aktör med god kännedom om de lokala förutsättningarna – därför kan vi erbjuda tjänster av god kvalitet som skapar engagemang, närhet, snabbhet och flexibilitet.

Vi är best på

- Administration
- Ekonomi
- Fastighetsskötsel
- Industri
- Lager och logistik
- Mark och anläggning
- Sälj och marknad
- Teknik
- Transport

Urval sker löpande. Ansök redan idag! Visa mindre

Huvudplanerare inom logistik till Epiroc!

Ansök    Jul 12    Academic Work    Lagerplanerare
”Vi är i behov av en vänstermittfältare som kan komma in och spela upp bollen i teamet”, - Björn Frick, lokal logistikchef. I din roll som huvudplanerare på logistikavdelningen blir ditt ansvar att utveckla flödesprocesserna av material och råvaror. För dig som är en framåtsträvande person erbjuds eget ansvar till att driva igenom förbättringar i ett nära samarbete med kompetenta kollegor i teamet. OM TJÄNSTEN Epiroc söker nu en person till den lokala lo... Visa mer
”Vi är i behov av en vänstermittfältare som kan komma in och spela upp bollen i teamet”, - Björn Frick, lokal logistikchef. I din roll som huvudplanerare på logistikavdelningen blir ditt ansvar att utveckla flödesprocesserna av material och råvaror. För dig som är en framåtsträvande person erbjuds eget ansvar till att driva igenom förbättringar i ett nära samarbete med kompetenta kollegor i teamet.

OM TJÄNSTEN
Epiroc söker nu en person till den lokala logistikavdelningen i Fagersta med huvudansvaret för att utveckla och förbättra materialflödena. För dig med ambitionen att växa erbjuder denna roll dig goda utvecklingsmöjligheter och utrymme för eget ansvar. I denna lokala tjänst tillhör du ett stöttande team som arbetar i en global miljö med samarbeten runt om i världen. Här är nätverkande en central del i rollen vilket innebär att du besöker leverantörer runt om i världen och håller i affärsutvecklande möten.

Du erbjuds


* Individanpassad kompetensutveckling 40 timmar per arbetsår.
* Goda utvecklingsmöjligheter och karriärvägar både lokalt och globalt.
* Att bli en del av ett globalt nätverk och skapa starka samarbeten med leverantörer och interna aktörer, både inrikes och utrikes.


Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Epiroc.

ARBETSUPPGIFTER
* Bedriva ett rullande prognosarbete.


* Säkerställa en lagerbalansering utifrån minimi- och maxnivåer.
* Ha ett övergripande ansvar för flödesplanering av material, råvaror och lego.
* Kontrollera och förbättra ledtider.


VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot Supply Chain, Industriell ekonomi, Logistik, Inköp, Flödesprocesser och/eller Distribution.


* Har goda erfarenheter av flödesprocesser, logistik och produktionsplanering.
* Behärskar det svenska och engelska språket i tal och skrift.
* Har kunskap inom Microsoft Office.


Meriterande


* Kunskap inom lager- och flödesoptimering.
* Erfarenhet av affärssystemen M3 eller Qlickview.


Som person är du


* Initiativtagande
* Strategisk
* Resultatinriktad


Övrig information


* Start: September eller enligt överenskommelse.
* Omfattning: Heltid, tillvidare med 6 månader provanställning.
* Arbetstid: Dagtid med flexmöjligheter, mån-fre.
* Placering: Fagersta.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Epirocs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Epiroc är en ledande global produktivitetspartner för gruv- och infrastrukturindustrin. Med toppmodern teknik utvecklar och tillverkar dem innovativa, säkra och hållbara borriggar, bergbrytnings- och anläggningsutrustning och verktyg. Epiroc har en ambition om att bli världsledande inom automation. Här arbetar du för en ledande industrikoncern där kunden alltid är i fokus och där innovation, nytänk och hållbarhet genomsyrar företagskulturen. Visa mindre

Materialplanerare med SAP-erfarenhet

Om tjänsten Nu söker vi för kunds räkning en materialplanerare som med engagemang och ambition levererar ett träffsäkert materialflöde. Har du en god förståelse för principer och processer inom materialplanering samt orsak och verkan i materialflöden och transportsätt? I rollen som materialplanerare ansvarar du för en effektiv materialanskaffning, leverantörskontakter och till viss del inköp och kvalitetsfrågor. Du arbetar i, och bidrar aktivt till före... Visa mer
Om tjänsten

Nu söker vi för kunds räkning en materialplanerare som med engagemang och ambition levererar ett träffsäkert materialflöde. Har du en god förståelse för principer och processer inom materialplanering samt orsak och verkan i materialflöden och transportsätt?

I rollen som materialplanerare ansvarar du för en effektiv materialanskaffning, leverantörskontakter och till viss del inköp och kvalitetsfrågor. Du arbetar i, och bidrar aktivt till företaget supply chain-processer, håller presentationer och driver leverantörsgenomgångar. Därtill rapporterar, utreder och åtgärdar du störningar och avvikelser enligt gällande processer. Du ansvarar även för att nå uppsatta mål och KPI:er på området. Rollen innebär nära samarbete med produktionen. Ditt främsta arbetsredskap är SAP.

Kvalifikationer

För att lyckas i denna roll tror vi att du har en relevant akademisk utbildning, t ex inom logistik samt tidigare erfarenhet av materialplanering. Har du dessutom erfarenhet av inköp så ser vi det som meriterande. Du är en skicklig kommunikatör och nätverkare samt har förmåga att under press handskas med många frågor samtidigt. Du kan arbeta självständigt med stort eget ansvar och med god initiativförmåga. Då rollen innebär mycket kontakt med leverantörer utanför Sverige krävs mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift.

Om Best bemanning & rekrytering

- Vi matchar företagens bemanningsbehov med rätt kompetens

Vi kallar oss Best av flera anledningar. Dels har vi många års erfarenhet av rekryteringsbranschen och stenkoll på den lokala marknaden. Dessutom har vi byggt upp ett stort kontaktnät och en diger kandidatbank – det gör att vi snabbt och smidigt kan matcha rätt medarbetare med företagens bemanningsbehov.

Men det absolut besta med oss är våra medarbetare. Vi vet att ju bättre vi tar hand om våra anställda, desto bättre förutsättningar ger vi dem till att utvecklas. Därför arbetar vi individuellt med våra medarbetare och månar om deras intressen. Vi gör helt enkelt det besta vi kan för dem, i med- och motgång. Det är den inställningen som byggt vår verksamhet och gjort oss best på bemanning.

Best erbjuder bemanning- och rekryteringstjänster till företag, organisationer och myndigheter i Mälardalen. Vi är en verksamhetsnära aktör med god kännedom om de lokala förutsättningarna – därför kan vi erbjuda tjänster av god kvalitet som skapar engagemang, närhet, snabbhet och flexibilitet.

Vi är best på

- Administration
- Ekonomi
- Fastighetsskötsel
- Industri
- Lager och logistik
- Mark och anläggning
- Sälj och marknad
- Teknik
- Transport

Urval sker löpande. Ansök redan idag! Visa mindre