Lediga jobb som Expeditör, spedition i Västerås

Se lediga jobb som Expeditör, spedition i Västerås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Västerås som finns hos arbetsgivaren.

Speditör till Quintus i Västerås

Quintus Technologies AB är världsledande inom högtrycksbearbetning. Företaget tillverkar, installerar och underhåller högtrycksutrustningar inom tre huvudområden: för kompaktering av avancerade metalliska material, för plåtformning samt för högtrycksbehandling (HPP) av förpackade livsmedel. Quintus har levererat över 1 900 system till kunder över hela världen inom branscher som energi och medicinska implantat, rymd, flygindustri, bilindustri och livsmedels... Visa mer
Quintus Technologies AB är världsledande inom högtrycksbearbetning. Företaget tillverkar, installerar och underhåller högtrycksutrustningar inom tre huvudområden: för kompaktering av avancerade metalliska material, för plåtformning samt för högtrycksbehandling (HPP) av förpackade livsmedel. Quintus har levererat över 1 900 system till kunder över hela världen inom branscher som energi och medicinska implantat, rymd, flygindustri, bilindustri och livsmedelsproduktion. Bolaget har huvudkontor i Västerås och är representerat i 45 länder världen över.
Bli en del av ett världsledande företag där du får möjlighet att ingå i ett högpresterande team! Quintus söker nu en Speditör med ett skarpt öga för detaljer. Som speditör ingår du i vårt dynamiska logistikteam och ansvarar för att leveranser utförs effektivt och i linje med våra kunders förväntningar. Vi erbjuder en inkluderande och utvecklande arbetsmiljö där vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Säkerställa att leveranser skickas och anländer i tid, till rätt kostnad, med rätt kvalitet och i linje med kundens förväntningar, gällande regler och dokumentation.
• Hantera tullrelaterade ärenden och frågor, både externt och internt.
• Analysera och stötta i skapandet av Letter of Credits samt arbeta proaktivt för att förstå och åtgärda problem som kan uppstå med dessa. Kunskap om Incoterms är viktigt.
• Säkerställa våra leveranser enligt transportramavtal.
• Stötta vårt logistikteam och våra interna funktioner i transportrelaterade frågor.
• Utfärda fraktdokumentation, intrastatrapportering, transportfakturering och annan dokumentation som behövs för leveranserna.
• Hålla dig uppdaterad på EU:s regelverk och hur det påverkar vårt dagliga arbete.
• Kontinuerligt utvärdera och utveckla rollen och dess tillhörande processer.
Som speditör på Quintus arbetar du självständigt, proaktivt och tar mycket eget ansvar. Du kommer också att samarbeta med flera interna funktioner, där god kommunikationsförmåga blir en viktig del för att lyckas i rollen. Som speditör på Quintus ingår du i logistikteamet och rapporterar till logistikchefen. Tjänsten är tillsvidare och på heltid.
Din profil
För att trivas i rollen tror vi att du är strukturerad och lösningsorienterad och tycker om att arbeta i ett högt tempo. Du bör ha 3-5 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete med logistikplanering och transportbokningar, både i projekt och i dagligt driftflöde. Du har god förståelse för lagar och regler gällande transport, tull och Letter of Credits. Kunskap inom CSRD och CBAM är meriterande. Du har vana att arbeta i affärssystem. Meriterande om du har erfarenhet av Microsoft D365.
Goda skriftliga och muntliga kunskaper i både engelska och svenska är ett krav. Högskoleexamen inom industriell ekonomi, logistik eller motsvarande är meriterande.
Är du redo för nästa steg i din karriär som Speditör?
Skicka då in din ansökan tillsammans med ditt CV och ett personligt brev snarast, men allra senast 21 november. Vi går igenom ansökningar och intervjuar kandidater löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. I denna rekrytering samarbetar vi med bestbemanning och rekrytering.
För mer information om tjänsten eller ansökningsprocessen, kontakta Mårten Johansson på 021-440 30 62 eller [email protected]. Visa mindre

Webbutvecklare och Marknadsföringsspecialist för Fönster och Dörrar

Ansök    Okt 8    K Win Sales AB    Webbdesigner
Webbutvecklare och Marknadsföringsspecialist för Fönster och Dörrar Vi söker en driven och kreativ person som kan hjälpa oss att skapa en webshop för fönster och dörrar. Tjänsten kan utföras som ett uppdrag eller av en uppdragstagare med eget företag och F-skatt. Arbetsuppgifter: • Utveckling av en användarvänlig webshop för fönster och dörrar. • Design och implementering av en attraktiv produktpresentation. • Skapa och hantera innehåll för sociala medi... Visa mer
Webbutvecklare och Marknadsföringsspecialist för Fönster och Dörrar
Vi söker en driven och kreativ person som kan hjälpa oss att skapa en webshop för fönster och dörrar.
Tjänsten kan utföras som ett uppdrag eller av en uppdragstagare med eget företag och F-skatt.


Arbetsuppgifter:
• Utveckling av en användarvänlig webshop för fönster och dörrar.
• Design och implementering av en attraktiv produktpresentation.
• Skapa och hantera innehåll för sociala medier, inklusive annonser och säljinnehåll.
• Utveckla strategier för att öka vår synlighet och försäljning på sociala medier.
Vi söker dig som:
• Har erfarenhet av webbutveckling och e-handel.
• Har kunskap om sociala medier och digital marknadsföring.
• Är kreativ och har öga för design.
• Kan arbeta självständigt och ta initiativ.


Vi erbjuder:
• Flexibla arbetsförhållanden.
• Möjlighet att arbeta på distans.
• En spännande möjlighet att vara med och bygga upp en ny webshop.


Det är dessa hemsidor som skall utvecklas:
www.ytterdorrspecialisten.se och www.fonsterspecialisten.nu


Om du är intresserad av denna möjlighet, vänligen skicka in din ansökan med CV och portfölj till [email protected]


Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Grafisk designer sökes!

Ta nästa steg i din karriär: Bli Happy Works nya grafiska designer och skapa innovativa utbildningslösningar för ledande företag! Är du kreativ, driven och har en passion för grafisk design? Vill du vara en del av ett dynamiskt team som omvandlar komplex information till engagerande utbildningar? Då är denna tjänst något för dig! Urvalet sker löpande, så vänta inte – skicka in din ansökan redan idag! Information om tjänsten: Happy Works söker en grafisk d... Visa mer
Ta nästa steg i din karriär: Bli Happy Works nya grafiska designer och skapa innovativa utbildningslösningar för ledande företag! Är du kreativ, driven och har en passion för grafisk design? Vill du vara en del av ett dynamiskt team som omvandlar komplex information till engagerande utbildningar? Då är denna tjänst något för dig! Urvalet sker löpande, så vänta inte – skicka in din ansökan redan idag!

Information om tjänsten:
Happy Works söker en grafisk designer med fokus på att skapa visuellt tilltalande utbildningar för företag i olika branscher. Du kommer att arbeta i ett flexibelt, kreativt team där du tillsammans med producenter, projektledare och manusförfattare omvandlar fakta och text till engagerande grafik. Tjänsten är på deltid och arbetet utförs helt på distans.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Happy Works. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten ska skickas till [email protected] 

Arbetsuppgifter:
Som grafisk designer hos Happy Works kommer du att ha varierande och kreativa arbetsuppgifter. Exempel på uppgifter inkluderar:

• Förvandla fakta till pedagogiskt anpassade utbildningar genom grafik och user experience.
• Samarbeta med manusförfattare för att omvandla text till visuellt material.
• Följa grafiska riktlinjer från kunder och utveckla ny grafik som stämmer överens med deras varumärkesprofil.
• Leta efter bilder i kundernas bilddatabaser samt skapa ny grafik som uppfyller unika lösningar för varje projekt.

Vi söker dig som:

• Har tidigare erfarenhet inom grafisk design.
• Har erfarenhet i både Adobe suit och Figma.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas i rollen hos Happy Works. Du är noggrann, driven och prestationsinriktad, med en stark känsla för ordning och struktur. Du är lite av en perfektionist och har ett öga för detaljer. Organisatorisk förmåga är en av dina starka sidor, och du arbetar effektivt både självständigt och i team. Du är flexibel och kan hantera flera projekt samtidigt, samtidigt som du behåller fokus och levererar hög kvalitet inom deadlines.

START: omgående
OMFATTNING: deltid
STAD: endast distansarbete
URVAL: sker löpande
KONTAKT: Mira Pedernera, [email protected] 

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-post, men om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Senior marknadsförare & designer för ledande roll i nysatsning

Ansök    Apr 15    Universa Media AB    Webbdesigner
Välkommen till Universa Media - en ledande mediebyrå som brinner för att hjälpa företag att växa genom att generera kvalitativa leads och leverera imponerande designlösningar. Vi är ett passionerat team som strävar efter att leverera exceptionella resultat till våra kunder och skapa långsiktiga framgångar. Rollbeskrivning: Vi söker en erfaren och självgående Senior Marknadsförare & Designer för en ledande roll i en spännande nysatsning. Du kommer att vara ... Visa mer
Välkommen till Universa Media - en ledande mediebyrå som brinner för att hjälpa företag att växa genom att generera kvalitativa leads och leverera imponerande designlösningar. Vi är ett passionerat team som strävar efter att leverera exceptionella resultat till våra kunder och skapa långsiktiga framgångar.
Rollbeskrivning: Vi söker en erfaren och självgående Senior Marknadsförare & Designer för en ledande roll i en spännande nysatsning. Du kommer att vara en nyckelperson i att leda och forma denna satsning, vilket innebär hög grad av ansvar och autonomi.
Ansvarsområden:
Ledning av en ny nysatsning inom marknadsföring och design, från planering till genomförande, med fokus på att leverera banbrytande strategier och kreativa koncept.
Skapande av innovativa och effektiva marknadsföringskampanjer och designlösningar som sätter våra klienter i framkant.
Aktiv deltagande i strategiska beslut och planering för att säkerställa att nysatsningen når sina mål och överträffar förväntningarna.
Samarbeta nära våra kunder för att förstå deras behov och leverera skräddarsydda lösningar som driver resultat och skapar varaktiga relationer.
Mentorskap och stöd till andra teammedlemmar för att främja deras utveckling och säkerställa att teamet arbetar mot gemensamma mål.



Krav:
Minst 2 års erfarenhet inom marknadsföring och design, med dokumenterad erfarenhet av att leda projekt och initiativ.
Exceptionell portfölj som visar en bred skala av marknadsförings- och designkompetenser, samt förmågan att skapa banbrytande kampanjer och koncept.
Djup kunskap om marknadsföringsstrategier, designprinciper och verktyg, samt förmåga att tillämpa dem på innovativa sätt.
Starka ledaregenskaper och förmåga att ta initiativ och driva förändring, samt att arbeta självständigt och ta ansvar för resultat.
Utmärkta kommunikationsförmågor och förmåga att bygga och underhålla relationer med olika intressenter.

Vi erbjuder:
En spännande och utmanande arbetsmiljö där du kommer att ha möjlighet att leda och forma en ny nysatsning inom marknadsföring och design.
Stort ansvar och autonomi att påverka och driva förändring, samt möjlighet att växa och utvecklas både professionellt och personligt.
Attraktivt ersättningspaket och förmåner som erkänner din erfarenhet och prestationer.

Ansökan: Om du är en erfaren och självgående ledare inom marknadsföring och design som tror att du kan ta denna nysatsning till nya höjder, skicka din ansökan inklusive CV och portfolio till [kontaktinformation]. Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Transport- och logistikadministratör till bolag i Västerås

Vi söker en expeditör till vår kund, ett stort internationellt teknikföretag, i Västerås. • Omfattning: heltid, 100% • Start: 2024-05-06 • Längd: till och med 2024-08-05 Detta är ett konsultuppdrag och du blir anställd av oss på Poolia men kommer att jobba för kunden på plats i Västerås. Om tjänsten Som expeditör kommer du att arbeta med uppföljning av inköp mot leverantörer, skeppningsplanering samt skeppningsuppföljning i olika leveransprojekt. Du a... Visa mer
Vi söker en expeditör till vår kund, ett stort internationellt teknikföretag, i Västerås.

• Omfattning: heltid, 100%
• Start: 2024-05-06
• Längd: till och med 2024-08-05
Detta är ett konsultuppdrag och du blir anställd av oss på Poolia men kommer att jobba för kunden på plats i Västerås.


Om tjänsten
Som expeditör kommer du att arbeta med uppföljning av inköp mot leverantörer, skeppningsplanering samt skeppningsuppföljning i olika leveransprojekt. Du arbetar självständigt men med hjälp av data från inköpsorganisation och projektorganisation. Arbetet skar i första hand på plats på kontoret med Excel, SAP och telefonen som dina främsta arbetsverktyg.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av att självständigt inhämta information från leverantörer och medarbetare samt är van vid att ta ledarskap över dina egna arbetsuppgifter. Du har ett tekniskt intresse och förmågan att skapa ordning i stora mängder data i Excel. Dessutom är du skicklig på och trivs med att kommunicera och med leverantörer på både engelska och svenska.

För att passa för rollen ser vi även att du uppfyller följande krav:
• 2–5 års eftergymnasial utbildning inom teknik, industri, ekonomi eller liknande
• Besitter goda kunskaper inom datoranvändning och systemhantering
• Har flytande kunskaper i både svenska och engelska
Det är också meriterande om du har tidigare erfarenhet av SAP.

Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan via länken i annonsen! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Advanced Visualization Specialist

Hitachi Energy is a pioneering technology leader that is helping to increase access to affordable, reliable, sustainable and modern energy for all. We help keep your lights on, the factories running, our hospitals and schools open. Come as you are and prepare to get better as you learn from others. Bring your passion, bring your energy, and plug into a team that appreciates a simple truth: Diversity + Collaboration = Innovation HVDC (High Voltage Direct Cu... Visa mer
Hitachi Energy is a pioneering technology leader that is helping to increase access to affordable, reliable, sustainable and modern energy for all. We help keep your lights on, the factories running, our hospitals and schools open. Come as you are and prepare to get better as you learn from others. Bring your passion, bring your energy, and plug into a team that appreciates a simple truth: Diversity + Collaboration = Innovation
HVDC (High Voltage Direct Current) is a product group in Hitachi Energy, which develops, manufactures and sells DC transmission systems on a global market. HVDC technology is used to transmit electricity over long distances and for power transmission via submarine cables. It is also used to connect power systems.
As a member of this HVDC BIM (Building Information Modeling) Engineering organization, you will be at the forefront of technology to help drive the digital transformation that we are currently going through. Your main responsibility will be to create advanced 3D simulations to ensure that we are able to construct our HVDC stations in the most effective, quality assured and safe manner. We know how to do each step thanks to our manuals, instructions and guides which are paper based, now it’s time to take it to the next level by utilizing 3D, VR and fully interactive simulations and videos.
We are looking for someone that is self-going and can navigate between different 3D (CAD) systems and gaming engines with ease and that has a creative way of solving most issues. Furthermore, you can easily jump between different video editing programs such as Adobe Premiere Pro and After Affects. You use these systems to create videos of the highest quality in the industry.
Your Responsibilities
Working in a VDC 3D and VR simulation software called Fuzor to create detailed 3D and 4D construction simulations/animations based on project and/or tender requirements
Create videos which demonstrates these simulations in an exceptional manner. This will be done in Adobe Premiere Pro and/or After Affects
Create VR simulations in Fuzor and export easy-to-use executables
Read through instructions and manuals to understand how the simulations are built up in order to simulate them in 3D
Setup process and workflows of the entire life cycle, all the way from idea to complete hand over
Work tightly with the BIM (Building Information Modeling) engineering team, installation and suppliers to understand what the project requires
Collaborate with documentation team, training managers and suppliers to receive the applicable documentation needed to create the simulations
Create visually appealing and interactive presentations regarding the work that you will do
Write instructions and read-me files after your work is done so that it can be easily followed-up upon and transparent
Create interactive tutorials on e.g. PowerPoint on how all the features that you work with
Create training material to be used as education material
If required, work closely with the customer to capture their needs

Your Background
Excellent knowledge of creating 3D and 4D construction simulations
Experience with 3D CAD and how to navigate between different CAD systems
Good experience with different 3D file formats
Strong understanding of how polygons, meshes and bill of quantities affects files sizes
Strong understanding of how material mapping and animation physics is applied to 3D models
Strong knowledge in video editing in tools like Adobe Premiere Pro
Knowledge of Office 365 and a big plus if you have Phosohop knowledge and excel in PowerPoint animations
Knowing how to work in Fuzor is a strong plus

Additional Information
Welcome to apply by February 25th. Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today!
Recruiting Manager Rohit Dahiya, [email protected], will be happy to answer your questions regarding this position.?Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen:? Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna:?Christer Fridlund, +46?107-38?29?12.? All other questions should be directed to Talent Partner Nicole Bergman, [email protected].
Hitachi Energy is a global technology leader with a combined heritage of almost 250 years, employing around 40,000 people in 90 countries. Headquartered in Switzerland, the business serves utility, industry and infrastructure customers across the value chain, and emerging areas like sustainable mobility, smart cities, energy storage and data centres. With a proven track record, global footprint and unparalleled installed base, Hitachi Energy balances social, environmental and economic values, and is committed to powering good for a sustainable energy future, with pioneering and digital technologies, as the partner of choice for enabling a stronger, smarter and greener grid. www.hitachienergy.com Visa mindre

Logistiker till kund i Västerås

Ansök    Maj 24    Manpower AB    Expeditör, spedition
Har du en utbildning inom logistik och är på jakt efter ett jobb där du får använda kunskaperna från din utbildning? Ser du dig själv som en person som trivs med mycket ansvar i jobbet? Just nu söker vi på Jefferson Wells en logistiker till ett uppdrag hos vår kund i Västerås. Välkommen med din ansökan! Placeringsort: Västerås Typ av anställning: konsultuppdrag Uppdragslängd: mars 2024 Start: Omgående Om uppdraget: * Etablera och synkronisera lev... Visa mer
Har du en utbildning inom logistik och är på jakt efter ett jobb där du får använda kunskaperna från din utbildning? Ser du dig själv som en person som trivs med mycket ansvar i jobbet? Just nu söker vi på Jefferson Wells en logistiker till ett uppdrag hos vår kund i Västerås. Välkommen med din ansökan!

Placeringsort: Västerås

Typ av anställning: konsultuppdrag

Uppdragslängd: mars 2024

Start: Omgående



Om uppdraget:

* Etablera och synkronisera leverantörskedjeprocesser med industriella krav.
* Ansvarig för att driva viktiga aktiviteter för att säkerställa att alla villkor som rör leverantörernas leveranser, logistikflöden, lagerpolicy och systemhantering uppfylls samtidigt som logistik QCD-mål (kvalitet, kostnad, leveranstid) definieras under upphandlingsfasen.
* Hantera specifika villkor för leverantörer.
* Se till att affärsavtal genomförs med logistikspecifikationer.
* Ansvarig för att passera granskningsporten relaterad till leverantörskedjan (DFQ).
* Hantera materialtillgänglighet (saknade delar), förutse materialbrist.
* Koordinera leverantörskedjeaktiviteter relaterade till planerade förändringar, leverantörsförändringar eller tekniska ändringar med betydande påverkan på leverantörens kapacitet eller logistikflöden.



Den vi söker:

Vi på Jefferson Wells söker dig som har en utbildning inom logistik och erfarenhet av arbete i ett leverantörs-/kundförhållande eller projekt eller industri.

Du är en person som tar ansvar för ditt arbete och vågar ta egna initiativ och drivs av att skapa en positiv kundupplevelse och har en förmåga att se till både helheten och detaljerna.

Du arbetar målinriktat och har siktet inställt på resultat.

Som logistiker måste du kunna analysera och lösa komplexa logistikproblem och fatta snabba beslut under tryck. Det kräver problemlösningsförmåga, analytiskt tänkande och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Det är viktigt att du kan göra dig förstådd i svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande är om du även talar franska.



Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig?

Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Jefferson Wells värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.



Intresserad?

För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsassistent Kathleen Sahlin via e-post: [email protected] eller telefonnummer: 021- 15 12 04

Vi kommer att tillsätta uppdraget så snart vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Webb & Media Manager

Ansök    Maj 23    Markgrossen i Sverige AB    Webbdesigner
Är du den kreativa tusenkonstnär vi söker! Som Webb & Media Manager på Markgrossen, så har du ansvar för att: -Producera och ta ett helhetsansvar för sociala medier. -Designa och producera annonser för Print och DR. -Producera enklare videor samt redigera dessa. -Ansvara och ha kontakt och leda våra konsulter inom ADs och webbutveckling. -Lägga in nya produkter i webbutiken samt marknadsföra dem. - Produktfotografering. - Enklare videoredigering. Vi önskar... Visa mer
Är du den kreativa tusenkonstnär vi söker!
Som Webb & Media Manager på Markgrossen, så har du ansvar för att:
-Producera och ta ett helhetsansvar för sociala medier.
-Designa och producera annonser för Print och DR.
-Producera enklare videor samt redigera dessa.
-Ansvara och ha kontakt och leda våra konsulter inom ADs och webbutveckling.
-Lägga in nya produkter i webbutiken samt marknadsföra dem.
- Produktfotografering.
- Enklare videoredigering.
Vi önskar att du har god kunskap av Wordpress, bild och videoredigering.
Meriterande: Kunskaper inom Woo, Webbdesign ,CSS, PHP, DB och Hubspot.
Du som person ska vara effektiv och kunna arbeta självständigt med stort eget ansvar.
Du arbetar på plats på vårt lager, butik och kontor på Erikslund i Västerås.
Du arbetar nära med direkt daglig kontakt med ledning.
Markgrossen är en snabbväxande markgrossist med e-handel samt lokal butik.
Vi har en stark etablerad nätnärvaro och ett gott varumärke.
Du blir en betydelsefull tillgång i vår verksamhet med stor "impact" och hamnar i trevlig gäng med positiv anda och hög fart.
Arbetstid: 40timmar vecka, Flextid, Vardagar
Anställningsform. 6månader provanställning som är tänkt att övergå till tillsvidareanställning för rätt person.
Lön: Enligt överenskommelse
Ansökan och frågor skickas till: [email protected]
Vi har just nu under säsong en väldig hög arbetsbelastning, så sökande som ringer eller gör spontanbesök diskvalificeras. Visa mindre

Junior Webbproducent till kommunikationsbyrån Haus i Västerås

Ansök    Feb 28    Academic Work Sweden AB    Webbdesigner
För dig som gillar ny teknik och är grym på att bygga i Wordpress finns nu chansen att få bli en del av teamet på Haus Web. Här är användarupplevelsen i fokus och du kommer, tillsammans med UX/UI-specialister och webb-utvecklare, få ansvara för att bland annat implementera designen till kundernas webb-projekt. Du får jobba i fler projekt parallellt som erbjuder både omväxling och utmaningar och där dina färdigheter är det enda som kan begränsa dina arbetsu... Visa mer
För dig som gillar ny teknik och är grym på att bygga i Wordpress finns nu chansen att få bli en del av teamet på Haus Web. Här är användarupplevelsen i fokus och du kommer, tillsammans med UX/UI-specialister och webb-utvecklare, få ansvara för att bland annat implementera designen till kundernas webb-projekt. Du får jobba i fler projekt parallellt som erbjuder både omväxling och utmaningar och där dina färdigheter är det enda som kan begränsa dina arbetsuppgifter.

OM TJÄNSTEN
Uppdraget passar särskilt för dig som är van vid att jobba med WordPress-baserade webbprojekt. Som Webbproducent hos Haus får du möjlighet att utveckla dina färdigheter inom UX/UI och digital strategi. Vi söker dig som är bekväm med högt tempo och som tycker om att hantera flera projekt samtidigt. Goda kommunikations- och samarbetsförmågor är avgörande för att trivas och lyckas i denna roll.

Utöver lockande arbetsuppgifter erbjuds du också ett generöst förmånspaket som gör uppdraget ännu mer attraktiv. Du får också tillgång till den senaste tekniken som hjälper till att skapa en produktiv och bekväm arbetsmiljö.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Ansvara för att bygga ett lättanvänt WP-admin gränssnitt
- Implementera designen till kundernas webbprojekt

VI SÖKER DIG SOM
- Har goda kunskaper av att bygga i WordPress
- Har goda kunskaper i CSS, Elementor och Figma
- Har goda kunskaper inom webb, så som WooCommorce, WCAG och teknisk SEO
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då båda språken förekommer i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har erfarenhet från en liknande roll alternativt en eftergymnasial utbildning inom relevant område.

Vi söker dig som är


* Kvalitetsmedveten
* Problemlösande
* Självgående


Övrig information


* Start: Omgående, enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, flexibla arbetstider
* Placering: Västerås


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Haus är en kommunikationsbyrå med fem affärsområden: Grow, Strategy, Society, Tech och Web. Nyfikenhet är deras viktigaste drivkraft. Tillsammans med deras uppdragsgivare skapar dom effektiv kommunikation som ökar försäljning, bygger starka varumärken och bidrar till samhällsutveckling. Visa mindre

Speditör, Västerås området

JOBBA SOM SPEDITÖR I VÄSTERÅS OMRÅDET Ta chansen att jobba på en global arbetsplats med högt i tak och där professionell och personlig utveckling står högt på agendan. Hos uppdragsgivaren lägger man hög vikt vid att vara en bra arbetsplats och att samtliga ska trivas hos dem. OM TJÄNSTEN I tjänsten kommer du jobba med transportkoordinering och spedition, där du fördelar din arbetstid mellan de två rollernas arbetsuppgifter. I dina arbetsuppgifter kommer... Visa mer
JOBBA SOM SPEDITÖR I VÄSTERÅS OMRÅDET

Ta chansen att jobba på en global arbetsplats med högt i tak och där professionell och personlig utveckling står högt på agendan. Hos uppdragsgivaren lägger man hög vikt vid att vara en bra arbetsplats och att samtliga ska trivas hos dem.

OM TJÄNSTEN

I tjänsten kommer du jobba med transportkoordinering och spedition, där du fördelar din arbetstid mellan de två rollernas arbetsuppgifter. I dina arbetsuppgifter kommer du ansvara för att ta emot beställningar innebära planering och organisering av transporter och gods.

Arbetsuppgifter kan variera mellan:

- Framtagande av offerter

- Planering av rutt

- Kontakt med kunder och leverantörer

Denna tjänst är ett konsultuppdrag på via Jobandtalent som blir din arbetsgivare men uppdraget är förlagt hos kund.

OM DIG

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och i denna roll söker vår kund någon som har god förmåga att planera och prioritera. För att trivas i rollen bör du trivas med att arbeta i ett stundtals högt tempo. Då tjänsten kräver en hel del kommunikation både internt och extern så söker vi någon som är serviceminded och som drivs av att skapa goda relationer till arbetskollegor. Vidare söker vi någon som är?strukturerad,?ödmjuk, lyhörd, ansvarstagande?och handlingskraftig.

Krav:

- Goda kunskaper i engelska och svenska, både tal och skrift.

- Erfarenhet från ERP-system, exempelvis M3, och i övrigt?goda?datakunskaper.

- Minst gymnasieexamen

- Erfarenhet av arbete med transportplanering eller spedition, gärna för producerande verksamhet.



ATT JOBBA PÅ JOBZONE BY JOBANDTALENT

På Jobandtalent tillhör du ett av Sveriges största-, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Jobandtalent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna.

ANSÖKAN

Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev.
Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Speditör, Västerås området

JOBBA SOM SPEDITÖR I VÄSTERÅS OMRÅDET Ta chansen att jobba på en global arbetsplats med högt i tak och där professionell och personlig utveckling står högt på agendan. Hos uppdragsgivaren lägger man hög vikt vid att vara en bra arbetsplats och att samtliga ska trivas hos dem. OM TJÄNSTEN I tjänsten kommer du jobba med transportkoordinering och spedition, där du fördelar din arbetstid mellan de två rollernas arbetsuppgifter. I dina arbetsuppgifter kommer... Visa mer
JOBBA SOM SPEDITÖR I VÄSTERÅS OMRÅDET

Ta chansen att jobba på en global arbetsplats med högt i tak och där professionell och personlig utveckling står högt på agendan. Hos uppdragsgivaren lägger man hög vikt vid att vara en bra arbetsplats och att samtliga ska trivas hos dem.

OM TJÄNSTEN

I tjänsten kommer du jobba med transportkoordinering och spedition, där du fördelar din arbetstid mellan de två rollernas arbetsuppgifter. I dina arbetsuppgifter kommer du ansvara för att ta emot beställningar innebära planering och organisering av transporter och gods.



Arbetsuppgifter kan variera mellan:

- Framtagande av offerter
- Planering av rutt
- Kontakt med kunder och leverantörer

Denna tjänst är ett konsultuppdrag på via Jobandtalent som blir din arbetsgivare men uppdraget är förlagt hos kund.

OM DIG

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och i denna roll söker vår kund någon som har god förmåga att planera och prioritera. För att trivas i rollen bör du trivas med att arbeta i ett stundtals högt tempo. Då tjänsten kräver en hel del kommunikation både internt och extern så söker vi någon som är serviceminded och som drivs av att skapa goda relationer till arbetskollegor. Vidare söker vi någon som är?strukturerad,?ödmjuk, lyhörd, ansvarstagande?och handlingskraftig.

Krav:

- Goda kunskaper i engelska och svenska, både tal och skrift.

- Erfarenhet från ERP-system, exempelvis M3, och i övrigt?goda?datakunskaper.

- Minst gymnasieexamen

- Erfarenhet av arbete med transportplanering eller spedition, gärna för producerande verksamhet.



ATT JOBBA PÅ JOBANDTALENT

På Jobandtalent tillhör du ett av Sveriges största-, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Jobandtalent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna.

ANSÖKAN

Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev.
Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Programmerare, E - commerce manager.

Ansök    Maj 16    Nc Trading AB    Webbdesigner
Vi är ett ungt företag inom e-handelsbranschen som erbjuder allt inom party, maskerad och presenter! Vi har nyligen skapat vår hemsida och är nu efter en driven medarbetare som kan hjälpa oss att driva in trafik till hemsidan samt utföra mindre uppgifter inom programmering. Som digital marknadsföringsanalytiker, E-commerce manager kommer du att arbeta nära marknadsföring, byråer och andra interna team. Du kommer att bidra till framgången för vårt företag ,... Visa mer
Vi är ett ungt företag inom e-handelsbranschen som erbjuder allt inom party, maskerad och presenter! Vi har nyligen skapat vår hemsida och är nu efter en driven medarbetare som kan hjälpa oss att driva in trafik till hemsidan samt utföra mindre uppgifter inom programmering.
Som digital marknadsföringsanalytiker, E-commerce manager kommer du att arbeta nära marknadsföring, byråer och andra interna team. Du kommer att bidra till framgången för vårt företag , där du kommer att hjälpa till att koordinera och analysera vår marknadsföring, reklam och PR-aktiviteter.
Nyckelansvar inkluderar (men är inte begränsade till):
Samla in och analysera kund-, marknadsförings- och webbbeteende data.
Kunna hantera voocommerce.
Testa kampanjer, analysera nyckeltal och identifiera möjligheter att öka kampanjens prestanda
Utveckla och presentera lärande från dina analyser, inklusive praktiska insikter och rekommendationer.
Utveckla digitala kampanj- och webbmätningsstrategier.
Skapa instrumentpaneler, datavisualisering och resultatrapporter för kampanjer och webbplatser.
Implementera en framgångsrik SEO-strategi.


Erfarenhet av att bygga webbsidor i Wordpress är ett krav för tjänsten.
Dina kvalifikationer:
Minst 2-3 års relevant arbetslivserfarenhet i liknande roll.
Kandidatexamen i marknadsföring eller relaterat område.
Erfarenhet av SEO/SEM, analys- och rapportverktyg, Google Analytics, Google Tag Manager och Data Studio.
Kunskap om digital marknadsföring inom social, display, programmatisk, Google Adwords och retargeting.
Kunskaper i Html5 och Wordpress.
Stark analytisk, kommunikations- och presentationsförmåga
God kunskap inom Engelska i både tal och skrift



Vi kan erbjuda båda deltid- eller heltidstjänst.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Webbutvecklare

Ansök    Aug 18    Lolo Home    Webbdesigner
Lolo Home söker Webbutvecklare i Västerås Är du webbutvecklare med minst 1 års erfarenhet och har koll på WordPress (PHP) och Javascript? Då kan du söka jobbet redan nu. Vem söker vi? Vi söker dig som har minst 1 års professionell erfarenhet av webbutveckling i WordPress med goda kunskaper i PHP, HTML, CSS och My. Du bör även kunna behärska JavaScript bra. Kunskapskrav WordPress CMS, PHP HTML & CSS/SASS JavaScript My Git Github & Version control Dina ... Visa mer
Lolo Home söker Webbutvecklare i Västerås
Är du webbutvecklare med minst 1 års erfarenhet och har koll på WordPress (PHP) och Javascript? Då kan du söka jobbet redan nu.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har minst 1 års professionell erfarenhet av webbutveckling i WordPress med goda kunskaper i PHP, HTML, CSS och My. Du bör även kunna behärska JavaScript bra.
Kunskapskrav
WordPress CMS, PHP
HTML & CSS/SASS
JavaScript
My
Git
Github & Version control



Dina arbetsuppgifter kommer att omfatta utveckling av webbapplika­­tioner och affärslogik. Du kommer att utveckla och förvalta digitala verktyg som t.ex. intranät och webbplatser där projekten drivs i nära samarbete med kunden och där kunddialog kommer att vara en naturlig del av din vardag. Du kommer att involveras i ett flertal projekt som bedrivs parallellt. Visa mindre

Speditör, Quintus Technologies i Västerås

Quintus Technologies is the global leader in high pressure technology. The company designs, manufactures, installs, and supports high pressure systems in three main areas: densification of advanced materials, sheet metal forming and high pressure processing for food and beverage innovation, safety, and shelf life. Quintus has delivered over 1,900 systems to customers within industries from energy, medical implants, space, aerospace, automotive and food pro... Visa mer
Quintus Technologies is the global leader in high pressure technology. The company designs, manufactures, installs, and supports high pressure systems in three main areas: densification of advanced materials, sheet metal forming and high pressure processing for food and beverage innovation, safety, and shelf life. Quintus has delivered over 1,900 systems to customers within industries from energy, medical implants, space, aerospace, automotive and food processing. The company is headquartered in Västerås, Sweden, with a presence in 45 countries worldwide.

Become part of a world leading company where you get the opportunity to grow both as a person and professionally.

As "Speditör" at Quintus, you will be part of the Logistic team. You are responsible to ensure deliveries are executed on time, to the right cost, to the right quality and in line with customer's expectations and applicable regulations. The company is in an expanding phase therefore continuous development and improvement of role and related processes are required. We are expecting you to be a leading employee for the shipping function in this process.

Main tasks

- To ensure that deliveries are executed on time, arrives on time, to the right cost, to the right quality and in line with customer's expectations and applicable regulations and documentation.
- Ensure performance according to transport frame agreement.
- Support Logistics team and internal functions with all transport related inquiries.
- Issue shipping documentation, handle Letter of Credit, customs clearance, intrastat reporting, transport invoicing and other documentation needed for the deliveries.
- Continuously improve role and related processes.


You are expected to be a proactive employee who takes ownership of the workload ahead, takes initiatives of assigned tasks and ensure that the requirements are fulfilled. Close cooperation with several internal functions is required and good communication skills is a must to achieve results. As "Speditör" at Quintus, you are part of the logistics team and report to Manager Logistics. The position is indefinite and 100% fulltime.

Your profile

As a person we believe you are structured and organized who likes to plan and perform improvements in role and processes. As well as enjoy working with freight forwarding and are solution oriented.

You should have 3-5 years of previous working experience from similar work with logistics planning and transport bookings, both in projects and in the daily operational flow. University degree in industrial engineering, logistics or equivalent is seen as an advantage. You have knowledge of rules and regulations regarding transport, customs and letter of credits. Experience ofshipping, both in project form and a daily transactions, customs handling and negotiations with forwarders are required. Proficiency in English and Swedish is required, both written and oral.

Application

In this recruitment we cooperate with Recruitment firm Sportive People AB. For more information, please contact Tommy Svensson (0768 768 769). We look forward to receiving your application no later than 1/5 - 2022.

Selection and interviews will be done ongoing. All applications will be handled confidentially. Visa mindre

Speditör, Quintus Technologies i Västerås

Quintus Technologies is the global leader in high pressure technology. The company designs, manufactures, installs, and supports high pressure systems in three main areas: densification of advanced materials, sheet metal forming and high pressure processing for food and beverage innovation, safety, and shelf life. Quintus has delivered over 1,900 systems to customers within industries from energy, medical implants, space, aerospace, automotive and food pro... Visa mer
Quintus Technologies is the global leader in high pressure technology. The company designs, manufactures, installs, and supports high pressure systems in three main areas: densification of advanced materials, sheet metal forming and high pressure processing for food and beverage innovation, safety, and shelf life. Quintus has delivered over 1,900 systems to customers within industries from energy, medical implants, space, aerospace, automotive and food processing. The company is headquartered in Västerås, Sweden, with a presence in 45 countries worldwide.

Become part of a world leading company where you get the opportunity to grow both as a person and professionally.

As "Speditör" at Quintus, you will be part of the Logistic team. You are responsible to ensure deliveries are executed on time, to the right cost, to the right quality and in line with customer's expectations and applicable regulations. The company is in an expanding phase therefore continuous development and improvement of role and related processes are required. We are expecting you to be a leading employee for the shipping function in this process.

Main tasks

- To ensure that deliveries are executed on time, arrives on time, to the right cost, to the right quality and in line with customer's expectations and applicable regulations and documentation.
- Ensure performance according to transport frame agreement.
- Support Logistics team and internal functions with all transport related inquiries.
- Issue shipping documentation, handle Letter of Credit, customs clearance, intrastat reporting, transport invoicing and other documentation needed for the deliveries.
- Continuously improve role and related processes.


You are expected to be a proactive employee who takes ownership of the workload ahead, takes initiatives of assigned tasks and ensure that the requirements are fulfilled. Close cooperation with several internal functions is required and good communication skills is a must to achieve results. As "Speditör" at Quintus, you are part of the logistics team and report to Manager Logistics. The position is indefinite and 100% fulltime.

Your profile

As a person we believe you are structured and organized who likes to plan and perform improvements in role and processes. As well as enjoy working with freight forwarding and are solution oriented.

You should have 3-5 years of previous working experience from similar work with logistics planning and transport bookings, both in projects and in the daily operational flow. University degree in industrial engineering, logistics or equivalent is seen as an advantage. You have knowledge of rules and regulations regarding transport, customs and letter of credits. Experience ofshipping, both in project form and a daily transactions, customs handling and negotiations with forwarders are required. Proficiency in English and Swedish is required, both written and oral.

Application

In this recruitment we cooperate with Recruitment firm Sportive People AB. For more information, please contact Tommy Svensson (0768 768 769). We look forward to receiving your application no later than 1/5 - 2022.

Selection and interviews will be done ongoing. All applications will be handled confidentially. Visa mindre

Speditör, Quintus Technologies i Västerås

Quintus Technologies is the global leader in high pressure technology. The company designs, manufactures, installs, and supports high pressure systems in three main areas: densification of advanced materials, sheet metal forming and high pressure processing for food and beverage innovation, safety, and shelf life. Quintus has delivered over 1,900 systems to customers within industries from energy, medical implants, space, aerospace, automotive and food pro... Visa mer
Quintus Technologies is the global leader in high pressure technology. The company designs, manufactures, installs, and supports high pressure systems in three main areas: densification of advanced materials, sheet metal forming and high pressure processing for food and beverage innovation, safety, and shelf life. Quintus has delivered over 1,900 systems to customers within industries from energy, medical implants, space, aerospace, automotive and food processing. The company is headquartered in Västerås, Sweden, with a presence in 45 countries worldwide.

Become part of a world leading company where you get the opportunity to grow both as a person and professionally.

As "Speditör" at Quintus, you will be part of the Logistic team. You are responsible to ensure deliveries are executed on time, to the right cost, to the right quality and in line with customer's expectations and applicable regulations. The company is in an expanding phase therefore continuous development and improvement of role and related processes are required. We are expecting you to be a leading employee for the shipping function in this process.

Main tasks

- To ensure that deliveries are executed on time, arrives on time, to the right cost, to the right quality and in line with customer's expectations and applicable regulations and documentation.
- Ensure performance according to transport frame agreement.
- Support Logistics team and internal functions with all transport related inquiries.
- Issue shipping documentation, handle Letter of Credit, customs clearance, intrastat reporting, transport invoicing and other documentation needed for the deliveries.
- Continuously improve role and related processes.


You are expected to be a proactive employee who takes ownership of the workload ahead, takes initiatives of assigned tasks and ensure that the requirements are fulfilled. Close cooperation with several internal functions is required and good communication skills is a must to achieve results. As "Speditör" at Quintus, you are part of the logistics team and report to Manager Logistics. The position is indefinite and 100% fulltime.

Your profile

As a person we believe you are structured and organized who likes to plan and perform improvements in role and processes. As well as enjoy working with freight forwarding and are solution oriented.

You should have 3-5 years of previous working experience from similar work with logistics planning and transport bookings, both in projects and in the daily operational flow. University degree in industrial engineering, logistics or equivalent is seen as an advantage. You have knowledge of rules and regulations regarding transport, customs and letter of credits. Experience ofshipping, both in project form and a daily transactions, customs handling and negotiations with forwarders are required. Proficiency in English and Swedish is required, both written and oral.

Application

In this recruitment we cooperate with Recruitment firm Sportive People AB. For more information, please contact Tommy Svensson (0768 768 769). We look forward to receiving your application no later than 1/5 - 2022.

Selection and interviews will be done ongoing. All applications will be handled confidentially. Visa mindre

Speditör, Quintus Technologies i Västerås

Quintus Technologies is the global leader in high pressure technology. The company designs, manufactures, installs, and supports high pressure systems in three main areas: densification of advanced materials, sheet metal forming and high pressure processing for food and beverage innovation, safety, and shelf life. Quintus has delivered over 1,900 systems to customers within industries from energy, medical implants, space, aerospace, automotive and food pro... Visa mer
Quintus Technologies is the global leader in high pressure technology. The company designs, manufactures, installs, and supports high pressure systems in three main areas: densification of advanced materials, sheet metal forming and high pressure processing for food and beverage innovation, safety, and shelf life. Quintus has delivered over 1,900 systems to customers within industries from energy, medical implants, space, aerospace, automotive and food processing. The company is headquartered in Västerås, Sweden, with a presence in 45 countries worldwide.

Become part of a world leading company where you get the opportunity to grow both as a person and professionally.

As "Speditör" at Quintus, you will be part of the Logistic team. You are responsible to ensure deliveries are executed on time, to the right cost, to the right quality and in line with customer's expectations and applicable regulations. The company is in an expanding phase therefore continuous development and improvement of role and related processes are required. We are expecting you to be a leading employee for the shipping function in this process.

Main tasks

- To ensure that deliveries are executed on time, arrives on time, to the right cost, to the right quality and in line with customer's expectations and applicable regulations and documentation.
- Ensure performance according to transport frame agreement.
- Support Logistics team and internal functions with all transport related inquiries.
- Issue shipping documentation, handle Letter of Credit, customs clearance, intrastat reporting, transport invoicing and other documentation needed for the deliveries.
- Continuously improve role and related processes.


You are expected to be a proactive employee who takes ownership of the workload ahead, takes initiatives of assigned tasks and ensure that the requirements are fulfilled. Close cooperation with several internal functions is required and good communication skills is a must to achieve results. As "Speditör" at Quintus, you are part of the logistics team and report to Manager Logistics. The position is indefinite and 100% fulltime.

Your profile

As a person we believe you are structured and organized who likes to plan and perform improvements in role and processes. As well as enjoy working with freight forwarding and are solution oriented.

You should have 3-5 years of previous working experience from similar work with logistics planning and transport bookings, both in projects and in the daily operational flow. University degree in industrial engineering, logistics or equivalent is seen as an advantage. You have knowledge of rules and regulations regarding transport, customs and letter of credits. Experience ofshipping, both in project form and a daily transactions, customs handling and negotiations with forwarders are required. Proficiency in English and Swedish is required, both written and oral.

Application

In this recruitment we cooperate with Recruitment firm Sportive People AB. For more information, please contact Tommy Svensson (0768 768 769). We look forward to receiving your application no later than 1/5 - 2022.

Selection and interviews will be done ongoing. All applications will be handled confidentially. Visa mindre

Speditör, Quintus Technologies i Västerås

Quintus Technologies is the global leader in high pressure technology. The company designs, manufactures, installs, and supports high pressure systems in three main areas: densification of advanced materials, sheet metal forming and high pressure processing for food and beverage innovation, safety, and shelf life. Quintus has delivered over 1,900 systems to customers within industries from energy, medical implants, space, aerospace, automotive and food pro... Visa mer
Quintus Technologies is the global leader in high pressure technology. The company designs, manufactures, installs, and supports high pressure systems in three main areas: densification of advanced materials, sheet metal forming and high pressure processing for food and beverage innovation, safety, and shelf life. Quintus has delivered over 1,900 systems to customers within industries from energy, medical implants, space, aerospace, automotive and food processing. The company is headquartered in Västerås, Sweden, with a presence in 45 countries worldwide.

Become part of a world leading company where you get the opportunity to grow both as a person and professionally.

As "Speditör" at Quintus, you will be part of the Logistic team. You are responsible to ensure deliveries are executed on time, to the right cost, to the right quality and in line with customer's expectations and applicable regulations. The company is in an expanding phase therefore continuous development and improvement of role and related processes are required. We are expecting you to be a leading employee for the shipping function in this process.

Main tasks

- To ensure that deliveries are executed on time, arrives on time, to the right cost, to the right quality and in line with customer's expectations and applicable regulations and documentation.
- Ensure performance according to transport frame agreement.
- Support Logistics team and internal functions with all transport related inquiries.
- Issue shipping documentation, handle Letter of Credit, customs clearance, intrastat reporting, transport invoicing and other documentation needed for the deliveries.
- Continuously improve role and related processes.


You are expected to be a proactive employee who takes ownership of the workload ahead, takes initiatives of assigned tasks and ensure that the requirements are fulfilled. Close cooperation with several internal functions is required and good communication skills is a must to achieve results. As "Speditör" at Quintus, you are part of the logistics team and report to Manager Logistics. The position is indefinite and 100% fulltime.

Your profile

As a person we believe you are structured and organized who likes to plan and perform improvements in role and processes. As well as enjoy working with freight forwarding and are solution oriented.

You should have 3-5 years of previous working experience from similar work with logistics planning and transport bookings, both in projects and in the daily operational flow. University degree in industrial engineering, logistics or equivalent is seen as an advantage. You have knowledge of rules and regulations regarding transport, customs and letter of credits. Experience ofshipping, both in project form and a daily transactions, customs handling and negotiations with forwarders are required. Proficiency in English and Swedish is required, both written and oral.

Application

In this recruitment we cooperate with Recruitment firm Sportive People AB. For more information, please contact Tommy Svensson (0768 768 769). We look forward to receiving your application no later than 1/5 - 2022.

Selection and interviews will be done ongoing. All applications will be handled confidentially. Visa mindre

Speditör, Quintus Technologies i Västerås

Quintus Technologies is the global leader in high pressure technology. The company designs, manufactures, installs, and supports high pressure systems in three main areas: densification of advanced materials, sheet metal forming and high pressure processing for food and beverage innovation, safety, and shelf life. Quintus has delivered over 1,900 systems to customers within industries from energy, medical implants, space, aerospace, automotive and food pro... Visa mer
Quintus Technologies is the global leader in high pressure technology. The company designs, manufactures, installs, and supports high pressure systems in three main areas: densification of advanced materials, sheet metal forming and high pressure processing for food and beverage innovation, safety, and shelf life. Quintus has delivered over 1,900 systems to customers within industries from energy, medical implants, space, aerospace, automotive and food processing. The company is headquartered in Västerås, Sweden, with a presence in 45 countries worldwide.

Become part of a world leading company where you get the opportunity to grow both as a person and professionally.

As "Speditör" at Quintus, you will be part of the Logistic team. You are responsible to ensure deliveries are executed on time, to the right cost, to the right quality and in line with customer's expectations and applicable regulations. The company is in an expanding phase therefore continuous development and improvement of role and related processes are required. We are expecting you to be a leading employee for the shipping function in this process.

Main tasks

- To ensure that deliveries are executed on time, arrives on time, to the right cost, to the right quality and in line with customer's expectations and applicable regulations and documentation.
- Ensure performance according to transport frame agreement.
- Support Logistics team and internal functions with all transport related inquiries.
- Issue shipping documentation, handle Letter of Credit, customs clearance, intrastat reporting, transport invoicing and other documentation needed for the deliveries.
- Continuously improve role and related processes.


You are expected to be a proactive employee who takes ownership of the workload ahead, takes initiatives of assigned tasks and ensure that the requirements are fulfilled. Close cooperation with several internal functions is required and good communication skills is a must to achieve results. As "Speditör" at Quintus, you are part of the logistics team and report to Manager Logistics. The position is indefinite and 100% fulltime.

Your profile

As a person we believe you are structured and organized who likes to plan and perform improvements in role and processes. As well as enjoy working with freight forwarding and are solution oriented.

You should have 3-5 years of previous working experience from similar work with logistics planning and transport bookings, both in projects and in the daily operational flow. University degree in industrial engineering, logistics or equivalent is seen as an advantage. You have knowledge of rules and regulations regarding transport, customs and letter of credits. Experience ofshipping, both in project form and a daily transactions, customs handling and negotiations with forwarders are required. Proficiency in English and Swedish is required, both written and oral.

Application

In this recruitment we cooperate with Recruitment firm Sportive People AB. For more information, please contact Tommy Svensson (0768 768 769). We look forward to receiving your application no later than 1/5 - 2022.

Selection and interviews will be done ongoing. All applications will be handled confidentially. Visa mindre

Speditör, Quintus Technologies i Västerås

Quintus Technologies is the global leader in high pressure technology. The company designs, manufactures, installs, and supports high pressure systems in three main areas: densification of advanced materials, sheet metal forming and high pressure processing for food and beverage innovation, safety, and shelf life. Quintus has delivered over 1,900 systems to customers within industries from energy, medical implants, space, aerospace, automotive and food pro... Visa mer
Quintus Technologies is the global leader in high pressure technology. The company designs, manufactures, installs, and supports high pressure systems in three main areas: densification of advanced materials, sheet metal forming and high pressure processing for food and beverage innovation, safety, and shelf life. Quintus has delivered over 1,900 systems to customers within industries from energy, medical implants, space, aerospace, automotive and food processing. The company is headquartered in Västerås, Sweden, with a presence in 45 countries worldwide.

Become part of a world leading company where you get the opportunity to grow both as a person and professionally.

As "Speditör" at Quintus, you will be part of the Logistic team. You are responsible to ensure deliveries are executed on time, to the right cost, to the right quality and in line with customer's expectations and applicable regulations. The company is in an expanding phase therefore continuous development and improvement of role and related processes are required. We are expecting you to be a leading employee for the shipping function in this process.

Main tasks

- To ensure that deliveries are executed on time, arrives on time, to the right cost, to the right quality and in line with customer's expectations and applicable regulations and documentation.
- Ensure performance according to transport frame agreement.
- Support Logistics team and internal functions with all transport related inquiries.
- Issue shipping documentation, handle Letter of Credit, customs clearance, intrastat reporting, transport invoicing and other documentation needed for the deliveries.
- Continuously improve role and related processes.


You are expected to be a proactive employee who takes ownership of the workload ahead, takes initiatives of assigned tasks and ensure that the requirements are fulfilled. Close cooperation with several internal functions is required and good communication skills is a must to achieve results. As "Speditör" at Quintus, you are part of the logistics team and report to Manager Logistics. The position is indefinite and 100% fulltime.

Your profile

As a person we believe you are structured and organized who likes to plan and perform improvements in role and processes. As well as enjoy working with freight forwarding and are solution oriented.

You should have 3-5 years of previous working experience from similar work with logistics planning and transport bookings, both in projects and in the daily operational flow. University degree in industrial engineering, logistics or equivalent is seen as an advantage. You have knowledge of rules and regulations regarding transport, customs and letter of credits. Experience ofshipping, both in project form and a daily transactions, customs handling and negotiations with forwarders are required. Proficiency in English and Swedish is required, both written and oral.

Application

In this recruitment we cooperate with Recruitment firm Sportive People AB. For more information, please contact Tommy Svensson (0768 768 769). We look forward to receiving your application no later than 1/5 - 2022.

Selection and interviews will be done ongoing. All applications will be handled confidentially. Visa mindre

Speditör, Quintus Technologies i Västerås

Quintus Technologies is the global leader in high pressure technology. The company designs, manufactures, installs, and supports high pressure systems in three main areas: densification of advanced materials, sheet metal forming and high pressure processing for food and beverage innovation, safety, and shelf life. Quintus has delivered over 1,900 systems to customers within industries from energy, medical implants, space, aerospace, automotive and food pro... Visa mer
Quintus Technologies is the global leader in high pressure technology. The company designs, manufactures, installs, and supports high pressure systems in three main areas: densification of advanced materials, sheet metal forming and high pressure processing for food and beverage innovation, safety, and shelf life. Quintus has delivered over 1,900 systems to customers within industries from energy, medical implants, space, aerospace, automotive and food processing. The company is headquartered in Västerås, Sweden, with a presence in 45 countries worldwide.

Become part of a world leading company where you get the opportunity to grow both as a person and professionally.

As "Speditör" at Quintus, you will be part of the Logistic team. You are responsible to ensure deliveries are executed on time, to the right cost, to the right quality and in line with customer's expectations and applicable regulations. The company is in an expanding phase therefore continuous development and improvement of role and related processes are required. We are expecting you to be a leading employee for the shipping function in this process.

Main tasks

- To ensure that deliveries are executed on time, arrives on time, to the right cost, to the right quality and in line with customer's expectations and applicable regulations and documentation.
- Ensure performance according to transport frame agreement.
- Support Logistics team and internal functions with all transport related inquiries.
- Issue shipping documentation, handle Letter of Credit, customs clearance, intrastat reporting, transport invoicing and other documentation needed for the deliveries.
- Continuously improve role and related processes.


You are expected to be a proactive employee who takes ownership of the workload ahead, takes initiatives of assigned tasks and ensure that the requirements are fulfilled. Close cooperation with several internal functions is required and good communication skills is a must to achieve results. As "Speditör" at Quintus, you are part of the logistics team and report to Manager Logistics. The position is indefinite and 100% fulltime.

Your profile

As a person we believe you are structured and organized who likes to plan and perform improvements in role and processes. As well as enjoy working with freight forwarding and are solution oriented.

You should have 3-5 years of previous working experience from similar work with logistics planning and transport bookings, both in projects and in the daily operational flow. University degree in industrial engineering, logistics or equivalent is seen as an advantage. You have knowledge of rules and regulations regarding transport, customs and letter of credits. Experience ofshipping, both in project form and a daily transactions, customs handling and negotiations with forwarders are required. Proficiency in English and Swedish is required, both written and oral.

Application

In this recruitment we cooperate with Recruitment firm Sportive People AB. For more information, please contact Tommy Svensson (0768 768 769). We look forward to receiving your application no later than 1/5 - 2022.

Selection and interviews will be done ongoing. All applications will be handled confidentially. Visa mindre

Speditör, Quintus Technologies i Västerås

Quintus Technologies is the global leader in high pressure technology. The company designs, manufactures, installs, and supports high pressure systems in three main areas: densification of advanced materials, sheet metal forming and high pressure processing for food and beverage innovation, safety, and shelf life. Quintus has delivered over 1,900 systems to customers within industries from energy, medical implants, space, aerospace, automotive and food pro... Visa mer
Quintus Technologies is the global leader in high pressure technology. The company designs, manufactures, installs, and supports high pressure systems in three main areas: densification of advanced materials, sheet metal forming and high pressure processing for food and beverage innovation, safety, and shelf life. Quintus has delivered over 1,900 systems to customers within industries from energy, medical implants, space, aerospace, automotive and food processing. The company is headquartered in Västerås, Sweden, with a presence in 45 countries worldwide.

Become part of a world leading company where you get the opportunity to grow both as a person and professionally.

As "Speditör" at Quintus, you will be part of the Logistic team. You are responsible to ensure deliveries are executed on time, to the right cost, to the right quality and in line with customer's expectations and applicable regulations. The company is in an expanding phase therefore continuous development and improvement of role and related processes are required. We are expecting you to be a leading employee for the shipping function in this process.

Main tasks

- To ensure that deliveries are executed on time, arrives on time, to the right cost, to the right quality and in line with customer's expectations and applicable regulations and documentation.
- Ensure performance according to transport frame agreement.
- Support Logistics team and internal functions with all transport related inquiries.
- Issue shipping documentation, handle Letter of Credit, customs clearance, intrastat reporting, transport invoicing and other documentation needed for the deliveries.
- Continuously improve role and related processes.


You are expected to be a proactive employee who takes ownership of the workload ahead, takes initiatives of assigned tasks and ensure that the requirements are fulfilled. Close cooperation with several internal functions is required and good communication skills is a must to achieve results. As "Speditör" at Quintus, you are part of the logistics team and report to Manager Logistics. The position is indefinite and 100% fulltime.

Your profile

As a person we believe you are structured and organized who likes to plan and perform improvements in role and processes. As well as enjoy working with freight forwarding and are solution oriented.

You should have 3-5 years of previous working experience from similar work with logistics planning and transport bookings, both in projects and in the daily operational flow. University degree in industrial engineering, logistics or equivalent is seen as an advantage. You have knowledge of rules and regulations regarding transport, customs and letter of credits. Experience ofshipping, both in project form and a daily transactions, customs handling and negotiations with forwarders are required. Proficiency in English and Swedish is required, both written and oral.

Application

In this recruitment we cooperate with Recruitment firm Sportive People AB. For more information, please contact Tommy Svensson (0768 768 769). We look forward to receiving your application no later than 1/5 - 2022.

Selection and interviews will be done ongoing. All applications will be handled confidentially. Visa mindre

Speditör, Quintus Technologies i Västerås

Quintus Technologies is the global leader in high pressure technology. The company designs, manufactures, installs, and supports high pressure systems in three main areas: densification of advanced materials, sheet metal forming and high pressure processing for food and beverage innovation, safety, and shelf life. Quintus has delivered over 1,900 systems to customers within industries from energy, medical implants, space, aerospace, automotive and food pro... Visa mer
Quintus Technologies is the global leader in high pressure technology. The company designs, manufactures, installs, and supports high pressure systems in three main areas: densification of advanced materials, sheet metal forming and high pressure processing for food and beverage innovation, safety, and shelf life. Quintus has delivered over 1,900 systems to customers within industries from energy, medical implants, space, aerospace, automotive and food processing. The company is headquartered in Västerås, Sweden, with a presence in 45 countries worldwide.

Become part of a world leading company where you get the opportunity to grow both as a person and professionally.

As "Speditör" at Quintus, you will be part of the Logistic team. You are responsible to ensure deliveries are executed on time, to the right cost, to the right quality and in line with customer's expectations and applicable regulations. The company is in an expanding phase therefore continuous development and improvement of role and related processes are required. We are expecting you to be a leading employee for the shipping function in this process.

Main tasks

- To ensure that deliveries are executed on time, arrives on time, to the right cost, to the right quality and in line with customer's expectations and applicable regulations and documentation.
- Ensure performance according to transport frame agreement.
- Support Logistics team and internal functions with all transport related inquiries.
- Issue shipping documentation, handle Letter of Credit, customs clearance, intrastat reporting, transport invoicing and other documentation needed for the deliveries.
- Continuously improve role and related processes.


You are expected to be a proactive employee who takes ownership of the workload ahead, takes initiatives of assigned tasks and ensure that the requirements are fulfilled. Close cooperation with several internal functions is required and good communication skills is a must to achieve results. As "Speditör" at Quintus, you are part of the logistics team and report to Manager Logistics. The position is indefinite and 100% fulltime.

Your profile

As a person we believe you are structured and organized who likes to plan and perform improvements in role and processes. As well as enjoy working with freight forwarding and are solution oriented.

You should have 3-5 years of previous working experience from similar work with logistics planning and transport bookings, both in projects and in the daily operational flow. University degree in industrial engineering, logistics or equivalent is seen as an advantage. You have knowledge of rules and regulations regarding transport, customs and letter of credits. Experience ofshipping, both in project form and a daily transactions, customs handling and negotiations with forwarders are required. Proficiency in English and Swedish is required, both written and oral.

Application

In this recruitment we cooperate with Recruitment firm Sportive People AB. For more information, please contact Tommy Svensson (0768 768 769). We look forward to receiving your application no later than 1/5 - 2022.

Selection and interviews will be done ongoing. All applications will be handled confidentially. Visa mindre

Speditör, Quintus Technologies i Västerås

Quintus Technologies is the global leader in high pressure technology. The company designs, manufactures, installs, and supports high pressure systems in three main areas: densification of advanced materials, sheet metal forming and high pressure processing for food and beverage innovation, safety, and shelf life. Quintus has delivered over 1,900 systems to customers within industries from energy, medical implants, space, aerospace, automotive and food pro... Visa mer
Quintus Technologies is the global leader in high pressure technology. The company designs, manufactures, installs, and supports high pressure systems in three main areas: densification of advanced materials, sheet metal forming and high pressure processing for food and beverage innovation, safety, and shelf life. Quintus has delivered over 1,900 systems to customers within industries from energy, medical implants, space, aerospace, automotive and food processing. The company is headquartered in Västerås, Sweden, with a presence in 45 countries worldwide.

Become part of a world leading company where you get the opportunity to grow both as a person and professionally.

As "Speditör" at Quintus, you will be part of the Logistic team. You are responsible to ensure deliveries are executed on time, to the right cost, to the right quality and in line with customer's expectations and applicable regulations. The company is in an expanding phase therefore continuous development and improvement of role and related processes are required. We are expecting you to be a leading employee for the shipping function in this process.

Main tasks

- To ensure that deliveries are executed on time, arrives on time, to the right cost, to the right quality and in line with customer's expectations and applicable regulations and documentation.
- Ensure performance according to transport frame agreement.
- Support Logistics team and internal functions with all transport related inquiries.
- Issue shipping documentation, handle Letter of Credit, customs clearance, intrastat reporting, transport invoicing and other documentation needed for the deliveries.
- Continuously improve role and related processes.


You are expected to be a proactive employee who takes ownership of the workload ahead, takes initiatives of assigned tasks and ensure that the requirements are fulfilled. Close cooperation with several internal functions is required and good communication skills is a must to achieve results. As "Speditör" at Quintus, you are part of the logistics team and report to Manager Logistics. The position is indefinite and 100% fulltime.

Your profile

As a person we believe you are structured and organized who likes to plan and perform improvements in role and processes. As well as enjoy working with freight forwarding and are solution oriented.

You should have 3-5 years of previous working experience from similar work with logistics planning and transport bookings, both in projects and in the daily operational flow. University degree in industrial engineering, logistics or equivalent is seen as an advantage. You have knowledge of rules and regulations regarding transport, customs and letter of credits. Experience ofshipping, both in project form and a daily transactions, customs handling and negotiations with forwarders are required. Proficiency in English and Swedish is required, both written and oral.

Application

In this recruitment we cooperate with Recruitment firm Sportive People AB. For more information, please contact Tommy Svensson (0768 768 769). We look forward to receiving your application no later than 1/5 - 2022.

Selection and interviews will be done ongoing. All applications will be handled confidentially. Visa mindre

Speditör, Quintus Technologies i Västerås

Quintus Technologies is the global leader in high pressure technology. The company designs, manufactures, installs, and supports high pressure systems in three main areas: densification of advanced materials, sheet metal forming and high pressure processing for food and beverage innovation, safety, and shelf life. Quintus has delivered over 1,900 systems to customers within industries from energy, medical implants, space, aerospace, automotive and food pro... Visa mer
Quintus Technologies is the global leader in high pressure technology. The company designs, manufactures, installs, and supports high pressure systems in three main areas: densification of advanced materials, sheet metal forming and high pressure processing for food and beverage innovation, safety, and shelf life. Quintus has delivered over 1,900 systems to customers within industries from energy, medical implants, space, aerospace, automotive and food processing. The company is headquartered in Västerås, Sweden, with a presence in 45 countries worldwide.

Become part of a world leading company where you get the opportunity to grow both as a person and professionally.

As "Speditör" at Quintus, you will be part of the Logistic team. You are responsible to ensure deliveries are executed on time, to the right cost, to the right quality and in line with customer's expectations and applicable regulations. The company is in an expanding phase therefore continuous development and improvement of role and related processes are required. We are expecting you to be a leading employee for the shipping function in this process.

Main tasks

- To ensure that deliveries are executed on time, arrives on time, to the right cost, to the right quality and in line with customer's expectations and applicable regulations and documentation.
- Ensure performance according to transport frame agreement.
- Support Logistics team and internal functions with all transport related inquiries.
- Issue shipping documentation, handle Letter of Credit, customs clearance, intrastat reporting, transport invoicing and other documentation needed for the deliveries.
- Continuously improve role and related processes.


You are expected to be a proactive employee who takes ownership of the workload ahead, takes initiatives of assigned tasks and ensure that the requirements are fulfilled. Close cooperation with several internal functions is required and good communication skills is a must to achieve results. As "Speditör" at Quintus, you are part of the logistics team and report to Manager Logistics. The position is indefinite and 100% fulltime.

Your profile

As a person we believe you are structured and organized who likes to plan and perform improvements in role and processes. As well as enjoy working with freight forwarding and are solution oriented.

You should have 3-5 years of previous working experience from similar work with logistics planning and transport bookings, both in projects and in the daily operational flow. University degree in industrial engineering, logistics or equivalent is seen as an advantage. You have knowledge of rules and regulations regarding transport, customs and letter of credits. Experience ofshipping, both in project form and a daily transactions, customs handling and negotiations with forwarders are required. Proficiency in English and Swedish is required, both written and oral.

Application

In this recruitment we cooperate with Recruitment firm Sportive People AB. For more information, please contact Tommy Svensson (0768 768 769). We look forward to receiving your application no later than 1/5 - 2022.

Selection and interviews will be done ongoing. All applications will be handled confidentially. Visa mindre

Speditör, Quintus Technologies i Västerås

Quintus Technologies is the global leader in high pressure technology. The company designs, manufactures, installs, and supports high pressure systems in three main areas: densification of advanced materials, sheet metal forming and high pressure processing for food and beverage innovation, safety, and shelf life. Quintus has delivered over 1,900 systems to customers within industries from energy, medical implants, space, aerospace, automotive and food pro... Visa mer
Quintus Technologies is the global leader in high pressure technology. The company designs, manufactures, installs, and supports high pressure systems in three main areas: densification of advanced materials, sheet metal forming and high pressure processing for food and beverage innovation, safety, and shelf life. Quintus has delivered over 1,900 systems to customers within industries from energy, medical implants, space, aerospace, automotive and food processing. The company is headquartered in Västerås, Sweden, with a presence in 45 countries worldwide.

Become part of a world leading company where you get the opportunity to grow both as a person and professionally.

As "Speditör" at Quintus, you will be part of the Logistic team. You are responsible to ensure deliveries are executed on time, to the right cost, to the right quality and in line with customer's expectations and applicable regulations. The company is in an expanding phase therefore continuous development and improvement of role and related processes are required. We are expecting you to be a leading employee for the shipping function in this process.

Main tasks

- To ensure that deliveries are executed on time, arrives on time, to the right cost, to the right quality and in line with customer's expectations and applicable regulations and documentation.
- Ensure performance according to transport frame agreement.
- Support Logistics team and internal functions with all transport related inquiries.
- Issue shipping documentation, handle Letter of Credit, customs clearance, intrastat reporting, transport invoicing and other documentation needed for the deliveries.
- Continuously improve role and related processes.


You are expected to be a proactive employee who takes ownership of the workload ahead, takes initiatives of assigned tasks and ensure that the requirements are fulfilled. Close cooperation with several internal functions is required and good communication skills is a must to achieve results. As "Speditör" at Quintus, you are part of the logistics team and report to Manager Logistics. The position is indefinite and 100% fulltime.

Your profile

As a person we believe you are structured and organized who likes to plan and perform improvements in role and processes. As well as enjoy working with freight forwarding and are solution oriented.

You should have 3-5 years of previous working experience from similar work with logistics planning and transport bookings, both in projects and in the daily operational flow. University degree in industrial engineering, logistics or equivalent is seen as an advantage. You have knowledge of rules and regulations regarding transport, customs and letter of credits. Experience ofshipping, both in project form and a daily transactions, customs handling and negotiations with forwarders are required. Proficiency in English and Swedish is required, both written and oral.

Application

In this recruitment we cooperate with Recruitment firm Sportive People AB. For more information, please contact Tommy Svensson (0768 768 769). We look forward to receiving your application no later than 1/5 - 2022.

Selection and interviews will be done ongoing. All applications will be handled confidentially. Visa mindre

Speditör, Quintus Technologies i Västerås

Quintus Technologies is the global leader in high pressure technology. The company designs, manufactures, installs, and supports high pressure systems in three main areas: densification of advanced materials, sheet metal forming and high pressure processing for food and beverage innovation, safety, and shelf life. Quintus has delivered over 1,900 systems to customers within industries from energy, medical implants, space, aerospace, automotive and food pro... Visa mer
Quintus Technologies is the global leader in high pressure technology. The company designs, manufactures, installs, and supports high pressure systems in three main areas: densification of advanced materials, sheet metal forming and high pressure processing for food and beverage innovation, safety, and shelf life. Quintus has delivered over 1,900 systems to customers within industries from energy, medical implants, space, aerospace, automotive and food processing. The company is headquartered in Västerås, Sweden, with a presence in 45 countries worldwide.

Become part of a world leading company where you get the opportunity to grow both as a person and professionally.

As "Speditör" at Quintus, you will be part of the Logistic team. You are responsible to ensure deliveries are executed on time, to the right cost, to the right quality and in line with customer's expectations and applicable regulations. The company is in an expanding phase therefore continuous development and improvement of role and related processes are required. We are expecting you to be a leading employee for the shipping function in this process.

Main tasks

- To ensure that deliveries are executed on time, arrives on time, to the right cost, to the right quality and in line with customer's expectations and applicable regulations and documentation.
- Ensure performance according to transport frame agreement.
- Support Logistics team and internal functions with all transport related inquiries.
- Issue shipping documentation, handle Letter of Credit, customs clearance, intrastat reporting, transport invoicing and other documentation needed for the deliveries.
- Continuously improve role and related processes.


You are expected to be a proactive employee who takes ownership of the workload ahead, takes initiatives of assigned tasks and ensure that the requirements are fulfilled. Close cooperation with several internal functions is required and good communication skills is a must to achieve results. As "Speditör" at Quintus, you are part of the logistics team and report to Manager Logistics. The position is indefinite and 100% fulltime.

Your profile

As a person we believe you are structured and organized who likes to plan and perform improvements in role and processes. As well as enjoy working with freight forwarding and are solution oriented.

You should have 3-5 years of previous working experience from similar work with logistics planning and transport bookings, both in projects and in the daily operational flow. University degree in industrial engineering, logistics or equivalent is seen as an advantage. You have knowledge of rules and regulations regarding transport, customs and letter of credits. Experience ofshipping, both in project form and a daily transactions, customs handling and negotiations with forwarders are required. Proficiency in English and Swedish is required, both written and oral.

Application

In this recruitment we cooperate with Recruitment firm Sportive People AB. For more information, please contact Tommy Svensson (0768 768 769). We look forward to receiving your application no later than 1/5 - 2022.

Selection and interviews will be done ongoing. All applications will be handled confidentially. Visa mindre

Logistiksupport till Stena Recycling i Hallstahammar

Ansök    Mar 14    Randstad AB    Expeditör, spedition
Arbetsbeskrivning Vi söker dig som vill arbeta i en omväxlande roll, med varierande arbetsuppgifter i ett härligt och glatt gäng kollegor där samarbetet är i fokus.  I den här rollen är du ansikte utåt och du möter dagligen kunder och chaufförer. Du vägleder Stena Recyclings kunder genom lyhördhet och kompetens. Du arbetar nära gårdspersonalen där du bl a tar emot allt material som kommer in på filialerna. Du har också en daglig dialog med transportörer ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill arbeta i en omväxlande roll, med varierande arbetsuppgifter i ett härligt och glatt gäng kollegor där samarbetet är i fokus. 


I den här rollen är du ansikte utåt och du möter dagligen kunder och chaufförer. Du vägleder Stena Recyclings kunder genom lyhördhet och kompetens. Du arbetar nära gårdspersonalen där du bl a tar emot allt material som kommer in på filialerna. Du har också en daglig dialog med transportörer och ett nära samarbete med övriga medarbetare på anläggningarna, men även med de andra medarbetarna på Stena Recyclings Kundserviceorganisation i regionen. Kommunikation och samarbete är en viktig del i ditt arbete och i rollen behöver man kunna förstå och se hela flödet i värdekedjan för att ni tillsammans ska uppnå bästa resultat.


Tjänsten är en konsultlösning där du är anställd hos Randstad men arbetar ute hos Stena Recycling. Som konsult hos Randstad har du samma fördelar hos oss som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten är på heltid, måndag-fredag 07:00-16:00. 

Ansvarsområden
Du arbetar med olika administrativa uppgifter och använder både dator och telefon i ditt arbete. Samarbeta med kollegor, åkerier och chaufförer sker dagligen. Du växlar mellan olika arbetsuppgifter och är behjälplig när du tar emot chaufförer och de arbetsuppgifter som dyker upp samtidigt som du arbetar löpande med dina övriga administrativa uppgifter. 
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
 Administrera vägning
Skapa och säkerställa underlag för ekonomiska dokument. 
Säkerställa fungerande leverans gentemot Stena Recyclings kunder. 
Hantera uppkomna avvikelser. 
Säkra korrekt prissättning mot transportörer och mottagare i affärssystem i enlighet med avtal. 
Registrera och förmedla utleveransuppdrag. 
Second linesupport, hantera ärenden från andra inom administrationen och stöd till sälj och produktion. 

På sikt för rätt person kan du även utvecklas inom logistiksupport med fler spännande arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
Självklart har du goda datakunskaper men dina personliga egenskaper kommer vara avgörande för att du ska lyckas och trivas i rollen.


Du kan både vara i starten av din karriär eller ha arbetat några år, t ex administrativt inom transport/logistik eller med andra administrativa uppgifter. 


Vi söker dig som är driven, genuint intresserad och engagerad i ditt arbete. Du är nyfiken och vill lära dig. Du förstår att samarbete är nyckeln till framgång och du är serviceminded både externt men även internt. Du är en problemlösare och du är inte rädd att hugga tag i saker och ta för dig. Viktigt i den här tjänsten är även att du är noggrann och kvalitetsmedveten. 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
0-2 års erfarenhet. Din personligheten är avgörande för att du ska lyckas och trivas i rollen.

Ansökan
2022-03-21, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Anna-Li Eklund, [email protected] 

Om företaget
Stena Recycling är Sveriges ledande återvinningsbolag, där vi arbetar med och utvecklar cirkulära lösningar inom alla typer av verksamheter. Med ett långsiktigt perspektiv på människor och miljö erbjuder vi hållbara lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Vår företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet och ambition att i nära samarbete med våra kunder driva utvecklingen i branschen. Vill du vara med och skapa nya värden i ett bolag som gör skillnad – på riktigt? Visa mindre

Logistiksupport till Stena Recycling i Hallstahammar

Ansök    Feb 25    Randstad AB    Expeditör, spedition
Arbetsbeskrivning Vi söker dig som vill arbeta i en omväxlande roll, med varierande arbetsuppgifter i ett härligt och glatt gäng kollegor där samarbetet är i fokus.  I den här rollen är du ansikte utåt och du möter dagligen kunder och chaufförer. Du vägleder Stena Recyclings kunder genom lyhördhet och kompetens. Du arbetar nära gårdspersonalen där du bl a tar emot allt material som kommer in på filialerna. Du har också en daglig dialog med transportörer ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill arbeta i en omväxlande roll, med varierande arbetsuppgifter i ett härligt och glatt gäng kollegor där samarbetet är i fokus. 


I den här rollen är du ansikte utåt och du möter dagligen kunder och chaufförer. Du vägleder Stena Recyclings kunder genom lyhördhet och kompetens. Du arbetar nära gårdspersonalen där du bl a tar emot allt material som kommer in på filialerna. Du har också en daglig dialog med transportörer och ett nära samarbete med övriga medarbetare på anläggningarna, men även med de andra medarbetarna på Stena Recyclings Kundserviceorganisation i regionen. Kommunikation och samarbete är en viktig del i ditt arbete och i rollen behöver man kunna förstå och se hela flödet i värdekedjan för att ni tillsammans ska uppnå bästa resultat.


Tjänsten är en konsultlösning där du är anställd hos Randstad men arbetar ute hos Stena Recycling. Som konsult hos Randstad har du samma fördelar hos oss som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten är på heltid, måndag-fredag 07:00-16:00. 

Ansvarsområden
Du arbetar med olika administrativa uppgifter och använder både dator och telefon i ditt arbete. Samarbeta med kollegor, åkerier och chaufförer sker dagligen. Du växlar mellan olika arbetsuppgifter och är behjälplig när du tar emot chaufförer och de arbetsuppgifter som dyker upp samtidigt som du arbetar löpande med dina övriga administrativa uppgifter. 
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
 Administrera vägning
Skapa och säkerställa underlag för ekonomiska dokument. 
Säkerställa fungerande leverans gentemot Stena Recyclings kunder. 
Hantera uppkomna avvikelser. 
Säkra korrekt prissättning mot transportörer och mottagare i affärssystem i enlighet med avtal. 
Registrera och förmedla utleveransuppdrag. 
Second linesupport, hantera ärenden från andra inom administrationen och stöd till sälj och produktion. 

På sikt för rätt person kan du även utvecklas inom logistiksupport med fler spännande arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
Självklart har du goda datakunskaper men dina personliga egenskaper kommer vara avgörande för att du ska lyckas och trivas i rollen.


Du kan både vara i starten av din karriär eller ha arbetat några år, t ex administrativt inom transport/logistik eller med andra administrativa uppgifter. 


Vi söker dig som är driven, genuint intresserad och engagerad i ditt arbete. Du är nyfiken och vill lära dig. Du förstår att samarbete är nyckeln till framgång och du är serviceminded både externt men även internt. Du är en problemlösare och du är inte rädd att hugga tag i saker och ta för dig. Viktigt i den här tjänsten är även att du är noggrann och kvalitetsmedveten. 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
0-2 års erfarenhet. Din personligheten är avgörande för att du ska lyckas och trivas i rollen.

Ansökan
2022-03-13, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Anna-Li Eklund, [email protected] och Ebba Jonasson, [email protected]

Om företaget
Stena Recycling är Sveriges ledande återvinningsbolag, där vi arbetar med och utvecklar cirkulära lösningar inom alla typer av verksamheter. Med ett långsiktigt perspektiv på människor och miljö erbjuder vi hållbara lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Vår företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet och ambition att i nära samarbete med våra kunder driva utvecklingen i branschen. Vill du vara med och skapa nya värden i ett bolag som gör skillnad – på riktigt? Visa mindre

UX-designer

Ansök    Feb 10    Consid AB    Webbdesigner
Vi söker dig som älskar att arbeta med såväl ny teknik som människor. Vi ser gärna att du har en relevant utbildning för yrket och några års arbetslivserfarenhet inom området och att du gillar att arbeta i flera olika typer av projekt samtidigt. Som person är du strukturerad, noggrann, analytisk och har en god kommunikativ förmåga. Vi tror även att du trivs med, och drivs av, att vara delaktig i hela projektprocessen. Din kompetens: Förmåga att samarbeta... Visa mer
Vi söker dig som älskar att arbeta med såväl ny teknik som människor. Vi ser gärna att du har en relevant utbildning för yrket och några års arbetslivserfarenhet inom området och att du gillar att arbeta i flera olika typer av projekt samtidigt. Som person är du strukturerad, noggrann, analytisk och har en god kommunikativ förmåga. Vi tror även att du trivs med, och drivs av, att vara delaktig i hela projektprocessen.


Din kompetens:
Förmåga att samarbeta med olika kompetenser & förmågor i team – där bland annat utvecklare, designers, copy och strateger ingår.
Vara trivsam i att leda workshops och hålla kunden i handen genom deras digitala transformation.
Förmåga att skapa användarstudier, koncept, interaktionsdesign, wireframes, prototyper och användartester.
Förmågan att gå in i en, för kunden bekant, situation men se den med någon annans ögon.
Förmåga att införa designmetoder hos organisationer.
Kunskap inom gränssnittsdesign.
Förmåga att förstå och utveckla hela kundens verksamhet.
Kunna se, förstå och mäta hela kundens verksamhet, affär och behov, där allt från affärsmål, effektmål, strategi och användarbehov till kundnytta, marknad och IT ingår.



Krav:
Minst 3 års erfarenhet av arbete med UX/UI-design.
Relevant utbildning inom UX/interaktionsdesign, grafisk design eller likvärdigt.



Låter detta som något för dig?
Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes personligt brev och CV! Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Ledigt jobb som Speditör i Hallstahammar

Ansök    Apr 26    Manpower AB    Expeditör, spedition
Just nu söker vi på Manpower dig som vill ta dig an ett uppdrag hos en av våra kunder i industribranschen. Fördelen med att vara anställd hos oss är att du får trygghet och stabilitet samtidigt som dina arbetsdagar blir väldigt omväxlande. Välkommen med din ansökan! Det här är ett konsultuppdrag som varar sex månader med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår uppdragsgivare. Arbetsuppgifter Som Speditö... Visa mer
Just nu söker vi på Manpower dig som vill ta dig an ett uppdrag hos en av våra kunder i industribranschen. Fördelen med att vara anställd hos oss är att du får trygghet och stabilitet samtidigt som dina arbetsdagar blir väldigt omväxlande. Välkommen med din ansökan!



Det här är ett konsultuppdrag som varar sex månader med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår uppdragsgivare.

Arbetsuppgifter

Som Speditör kommer du att arbeta på ett välkänt och framgångsrikt företag i Hallstahammar som är verksamt inom industribranschen. I rollen kommer du framför allt boka frakter via båt, bil och flyg för export från Hallstahammar. Du kommer att ha flera ärenden i gång samtidigt då vissa bokningar av frakter inte kan påbörjas innan all dokumentation har inkommit från andra myndigheter. Arbetet stannar inte av i väntan utan då pågår bokning av frakter till andra destinationer. Att arbeta som konsult via Manpower innebär både spännande och lärorika arbetsdagar, och vi lägger stor vikt vid att alla konsulter blir en del av företaget från dag ett.

Är du rätt person för jobbet?

Den här tjänsten passar dig som är noggrann och strukturerad i ditt arbete, har en hög servicekänsla, och är prestigelös. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av liknande arbete eller flera årsarbete med orderadministration. Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav för tjänsten. Meriterande om du har arbetat med export till andra länder och utbildad i Incoterms 2020.

Erbjudande
Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Karin Hellström via e-post: [email protected] Sök tjänsten senast den 2021-05-07

Vi ser fram emot att höra från dig!



Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Speditör sökes i Hallstahammar

Ansök    Mar 11    Randstad AB    Expeditör, spedition
Arbetsbeskrivning Har du erfarenhet utav spedition och internationell export sedan tidigare? Är du även noggrann och strukturerad i ditt arbete, samt har en hög servicekänsla? Finns det även en Säkerhetsklass 2-utbildning i din repertoar så kan du ha hittat drömjobbet!  En kund i Hallstahammar söker just nu en ny speditör till deras arbetsplats.  Ansvarsområden Som speditör på detta företag kommer du arbeta med att boka frakter via båt, bil och flyg för ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet utav spedition och internationell export sedan tidigare? Är du även noggrann och strukturerad i ditt arbete, samt har en hög servicekänsla? Finns det även en Säkerhetsklass 2-utbildning i din repertoar så kan du ha hittat drömjobbet! 

En kund i Hallstahammar söker just nu en ny speditör till deras arbetsplats. 

Ansvarsområden
Som speditör på detta företag kommer du arbeta med att boka frakter via båt, bil och flyg för export. Du behöver kunna ha flera öppna ärenden på gång samtidigt då vissa bokningar av frakter påbörjas, men kan inte göras klart innan viss dokumentation inkommer från andra myndigheter. Medan denna information inväntas pågår bokning av frakter till andra destinationer. 

Avdelningen består av tre speditörer samt en specialist. Speditörerna bokar frakter till hela världen dagligen. Specialisten arbetar som ett stöd vid frågor om nya destinationer eller specifik dokumentation/handlingar. Det är en liten grupp som har nära samarbete med varandra samt har nära kontakt med kundtjänsten på företaget. 

Arbetstider
Heltid, dagtid.
Måndag till fredag
07.00-16.06

Kvalifikationer
Krav:
- Säkerhetsklass 2-utbildning. (Utbildning och prövning kommer att göras utav kunden innan kontraktsskrivning)
- Flytande Engelska i både tal och skrift. 

Som person ser vi gärna ut du är:
- Prestigelös
- Flexibel
- En teamspelare 

Meriterande: 
- Tidigare erfarenhet utav spedition
- Incoterms 2020-utbildning
- Arbete med export från andra länder



Ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående, så sök redan idag för att inte missa denna chans! 

Sista ansökningsdag är 2021-03-20

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Inspirerande Content Creator

Ansök    Jun 28    Original Brands Sweden AB    Webbdesigner
Content CreatorKidsBrandStore är Nordens största webbutiker med försäljning av mode för barn och ungdomar. Bolaget grundades 2011 och har sedan dess vuxit i rekordfart. I dagsläget verkar KidsBrandStore på sex marknader, Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland och Nederländerna. Utöver webbhandel expanderar KidsBrandStore med fysiska multibrandbutiker och utvecklar varumärken tillsammans med bloggare och influencers. Företaget har hela tiden fokus på ny... Visa mer
Content CreatorKidsBrandStore är Nordens största webbutiker med försäljning av mode för barn och ungdomar. Bolaget grundades 2011 och har sedan dess vuxit i rekordfart. I dagsläget verkar KidsBrandStore på sex marknader, Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland och Nederländerna. Utöver webbhandel expanderar KidsBrandStore med fysiska multibrandbutiker och utvecklar varumärken tillsammans med bloggare och influencers. Företaget har hela tiden fokus på nya koncept.Att vara en del av “Kids” ska vara kul och våra medarbetare ska känna sig stolta, delaktiga och vill vara med och bidra. När vi anställer nya medlemmar i “Kidsfamiljen” är inställning och personlighet otroligt viktigt. Vi vill att våra medarbetare ska växa och utvecklas tillsammans med företaget. KidsBrandStore är företaget för dig som trivs med att ta ansvar, ett högt tempo i kombination med en lättsam och rolig stämning. Detta är en möjlighet för dig som vill jobba på ett växande företag som medvetet och fokuserat satsar på att skapa en arbetsplats där det ska vara kul att gå till jobbet, där medarbetarna strävar mot samma mål och där framgångar firas tillsammans.KidsBrandStore fortsätter sin expansion och nu utökar vi vårt team med ytterligare en stjärna. Vi söker nu en Inspirerande Content Creator.I din roll som Content Creator skapar du inspirerande produkttexter, reportage och guider med mera, med fokus på hemsidan. Du kommer att arbeta med presentation av produkter på sajten visuellt och i text på ett innovativt sätt. Vidare är du ansvarig för publicering av kampanjmaterial både analogt och digitalt.Vem är du?Du är kreativ i ditt textskapande och formulerar dig på ett spännande och intressant sätt. Du har förmågan att se förbättringspotential i de digitala kanalerna och då främst hemsidan. Skrivandet är en naturlig del för dig och du formulerar dig på ett bra sätt med sinne för innehållet. Du har en känsla och intresse för stil, mode och form. Du är en “doer” som tar tag i saker på ett strukturerat sätt, är lyhörd, en teamplayer och bidrar till ett positivt arbetsklimat på jobbet.Du har studerat Marknadsföring, Digital kommunikation eller motsvarande. Vi ser gärna dig som är nyexaminerad eller har 1-2 års erfarenhet inom relevant område. Passar beskrivningen in på dig? Då är du varmt välkommen till vårt team och möjlighet att få vara med och utveckla KidsBrandStore. Vi ser verkligen fram emot din ansökan; [email protected]ök tjänsten senast den 18 augusti. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Joakim Landgård, Marknads- och försäljningschef 070-584 31 91 Visa mindre