Lediga jobb Livv AB i Västerås

Se alla lediga jobb från Livv AB i Västerås. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Västerås som finns inom det yrket.

Lagermedarbetare

Ansök    Apr 10    Livv AB    Lagerarbetare
Sommarjobb på Lager hos Livv AB Vi är Livv- Ledande leverantör i Skandinavien av kosmetik, hotellinredning, konferensmöbler och konceptutvecklade produkter. Vi strävar efter att erbjuda våra kunder bästa möjliga service och produktutbud. Som en del av vårt team kommer du att vara en viktig del av vår framgång och vårt engagemang för kundnöjdhet. Arbetsbeskrivning: Vi söker nu efter en motiverad och pålitlig individ för sommarjobb på vårt lager. Dina huvu... Visa mer
Sommarjobb på Lager hos Livv AB

Vi är Livv- Ledande leverantör i Skandinavien av kosmetik, hotellinredning, konferensmöbler och konceptutvecklade produkter. Vi strävar efter att erbjuda våra kunder bästa möjliga service och produktutbud. Som en del av vårt team kommer du att vara en viktig del av vår framgång och vårt engagemang för kundnöjdhet.
Arbetsbeskrivning: Vi söker nu efter en motiverad och pålitlig individ för sommarjobb på vårt lager. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera plockning, packning och hantering av varor enligt våra riktlinjer för lagerhantering. Du kommer också att vara ansvarig för att säkerställa att våra produkter hanteras med noggrannhet och effektivitet för att upprätthålla vår höga standard för service och kvalité.

Kvalifikationer:
Fyllt 18 år.
God fysisk förmåga för att hantera lyft och utföra uppgifter på ett lager.
Noggrannhet och uppmärksamhet på detaljer.
Förmåga att arbeta självständigt och i team.
Tidigare erfarenhet av lagerarbete.
Truckkort A-B.


Anställningsvillkor:
Anställningen är ett sommarjobb på heltid.
Arbetsplatsen är belägen på vårt lager i Västerås.
Arbetstiderna är huvudsakligen mellan kl.06.00-15.00


Ansökan:
Om du är intresserad av att bli en del av vårt team på Livv AB:s lager, skicka in din ansökan via e-post till [email protected]. Vänligen inkludera ditt CV och en kort motivering om varför just du är lämplig för tjänsten.
Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar dig till vårt team!

Med vänliga hälsningar,
Alida Eliasson – Inköps och Lageransvarig Visa mindre

Vi söker en Inköpsassistent/administratör

Ansök    Nov 23    Livv AB    Inköpsassistent
Om företaget Livv har sedan starten vuxit starkt och idag är Livv marknadsledande, samtidigt som man lyckats behålla en stark kultur och en sann entreprenörsanda. Vi får ofta höra att vi är professionella, har säkra leveranser, lyhörda för både produkt- och kundutveckling samt tillmötesgående. Som ledande leverantör av hotellinredning i Skandinavien ligger det oss varmt om hjärtat att du ska kunna leverera hållbara upplevelser. Vi vill att du ska veta att ... Visa mer
Om företaget
Livv har sedan starten vuxit starkt och idag är Livv marknadsledande, samtidigt som man lyckats behålla en stark kultur och en sann entreprenörsanda. Vi får ofta höra att vi är professionella, har säkra leveranser, lyhörda för både produkt- och kundutveckling samt tillmötesgående.
Som ledande leverantör av hotellinredning i Skandinavien ligger det oss varmt om hjärtat att du ska kunna leverera hållbara upplevelser. Vi vill att du ska veta att vi bryr oss på riktigt. Vårt mål är att endast använda leverantörer med miljövänliga tillverkningsprocesser. Det är viktigt att de produkter vi levererar till hotell, spa eller restaurang är tillverkade av miljövänliga råvaror.
Inom vårt affärsområde är vi också Skandinaviens största leverantör av textilier och kundunika koncept inom spa. Därför ser vi till att vara en helhetsleverantör med tydlig inriktning att leverera kvalitativa och hållbara upplevelser. Under pandemin har vi applicerat vårt arbetssätt inom hygienartiklar – vilket gjorde att vi lyckades nå ”all-time-high” ännu en gång mycket tack vare vårt mantra: ”Förändring är vårt normaltillstånd. Vi ser inga problem, bara möjligheter.”
Hälsan är viktig, därför ”boostar” vi alla anställda med gemensam träning med PT varje fredag. Du behöver inte vara en triatlet eller mästare inom crossfit men träning och hälsa är en naturlig del av ditt liv.

Om tjänsten
Din placering kommer att vara på Livv´s huvudkontor i centrala Västerås, tjänsten är på heltid med arbetstider vardagar mellan 08.00 – 17:00.
Du blir en del av Sveriges roligaste och mest affärsinriktade säljorganisation. Ja, vi är en trygg arbetsgivare, som främjar utveckling, mångfald, öppenhet, samt ett långsiktigt och ansvarsfullt agerande. Våra värderingar – Glädje, Engagemang och Professionalism – vägleder oss i vardagen.
Om dig
Du stöttar och hjälper till över avdelningsgränserna. Du är en riktig doer som klarar av att ha många bollar i luften. Du är ambitiös och vill framåt i din arbetskarriär. Ditt härliga driv och humör smittar av sig till dina kollegor. Du är inte rädd för förändring och ser bara möjligheter där andra ser svårigheter.
Du kommer bland annat att:
Assistera och koordinera inköp
Boka och koordinera frakter
Enklare bokföring kopplat till inköp
Vid behov stötta kundtjänstavdelningen.
Ansvara för ett alltid uppdaterat affärssystem gällande artiklar och leverantörer



Vi söker dig som:
Erfarenhet av inköp och administrativt arbete.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Monitor G5 som affärssystem
Goda kunskaper inom Microsoft Office
Har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
B-körkort


Som person är du:
Driven – Vi lägger stor vikt vid att du som person har ett stort engagemang i det du tar dig an och du lägger stor vikt vid att alltid göra ditt bästa. Du har en vilja att utvecklas som person och i företaget.
Kommunikativ - du är bra på att kommunicera på ett tydligt sätt, både muntligt och skriftligt.
Kreativ - du har en god förmåga att finna nya lösningar på problem och att komma med egna idéer.


Start: Snarast, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Omfattning: Heltid, 8–17
Plats: Västerås
Lön: Fast månadslön, privat sjukvårdsförsäkring, friskvårdsbidrag, tjänstepension.

Ansökan: [email protected] Visa mindre

Customer Success administrator med Marknadsinriktning

Ansök    Sep 30    Livv AB    Kundtjänstmedarbetare
VI SÖKER: Customer Success administrator med Marknadsinriktning Om företaget Livv har sedan starten vuxit starkt och idag är Livv marknadsledande, samtidigt som man lyckats behålla en stark kultur och en sann entreprenörsanda. Vi får ofta höra att vi är professionella, har säkra leveranser, lyhörda för både produkt- och kundutveckling samt tillmötesgående. Tillsammans med våra kunder löser du dagliga utmaningar. Som innesäljare på Livv arbetar du för att ... Visa mer
VI SÖKER: Customer Success administrator med Marknadsinriktning
Om företaget
Livv har sedan starten vuxit starkt och idag är Livv marknadsledande, samtidigt som man lyckats behålla en stark kultur och en sann entreprenörsanda. Vi får ofta höra att vi är professionella, har säkra leveranser, lyhörda för både produkt- och kundutveckling samt tillmötesgående.
Tillsammans med våra kunder löser du dagliga utmaningar. Som innesäljare på Livv arbetar du för att göra våra kunders vardag enklare och vår kunskap och proaktiva arbetssätt gör det enklare att driva deras affärsverksamhet.
Som ledande leverantör av hotellinredning i Skandinavien ligger det oss varmt om hjärtat att du ska kunna leverera hållbara upplevelser. Vi vill att du ska veta att vi bryr oss på riktigt. Vårt mål är att endast använda leverantörer med miljövänliga tillverkningsprocesser. Det är viktigt att de produkter vi levererar till hotell, spa eller restaurang är tillverkade av miljövänliga råvaror.
Inom vårt affärsområde är vi en ledande leverantör av textilier och kundunika koncept inom spa. Därför ser vi till att vara en helhetsleverantör med tydlig inriktning att leverera kvalitativa och hållbara upplevelser. Under pandemin har vi applicerat vårt arbetssätt inom hygienartiklar – vilket gjorde att vi lyckades nå ”all-time-high” ännu en gång mycket tack vare vårt mantra: ”Förändring är vårt normaltillstånd. Vi ser inga problem, bara möjligheter.”
Hälsan är viktig, därför ”boostar” vi alla anställda med gemensam träning med PT varje fredag. Du behöver inte vara en triatlet eller mästare inom crossfit. Vi ser gärna att träning och hälsa är en naturlig del av ditt liv.
Om Tjänsten
Som CSA samarbetar du med kollegor från alla våra segment för att ge våra kunder bästa, tänkbara service och lösningar. Du arbetar med rådgivning, beställningar, avtal, offerter, orderhantering, kontakt med leverantörer samt enklare ekonomiska arbetsuppgifter så som tex fakturering. Som innesäljare kommer du vara en del av ett professionellt säljteam om 5 medarbetare där du tillsammans med dina kollegor ansvarar för försäljningen till Livv´s kunder inom Norden. Din placering kommer att vara på Livv´s huvudkontor i centrala Västerås, tjänsten är på heltid med arbetstider vardagar mellan 08.00 – 17:00.
Du blir en del av Sveriges roligaste och mest affärsinriktade säljorganisation. Ja, vi är en trygg arbetsgivare, som främjar utveckling, mångfald, öppenhet, samt ett långsiktigt och ansvarsfullt agerande. Våra värderingar – Glädje, Engagemang och Professionalism – vägleder oss i vardagen.
Om dig
Som CSA behöver du vara en ”doer”, strukturerad, serviceinriktad och lösningsorienterad. Tidigare erfarenhet från att arbeta administrativt affärssystem samt marknadskommunikativt kreativ, kommer att hjälpa dig i din roll. Vi ser det som en förutsättning att du även har en egen erfarenhet av försäljning. Du motiveras av att skapa goda relationer och att överträffa kundernas förväntan lika starkt som du brinner för att ro affärer i hamn. Vidare är du öppen, ansvarsfull och engagerad och känner ett ägarskap för dina arbetsuppgifter. Du ser fram emot att vara en viktig del av Livv´s fortsatta resa!
Du kommer bland annat att:
Ansvara för vår hemsida & webshop och uppdatera bilder, content och utveckling
Orderhantering
Enklare administrativa uppgifter: Fakturering, påminnelsehantering
Kundtjänst (svara på mejl samt telefonsamtal)
Support till Key Accounts Manager
Offerter och orderläggning
Uppsökande försäljning hos befintlig som potentiella kunder
Ge förslag till och skriva content till företagets sociala medier
Ge förslag till och skriva content till företagets webb
Ge förslag till och skriva innehåll till nyhetsbrev
Översätta kortare texter från svenska till Engelska
Säkra att företagets svenska del av webben hålls SEO-optimerad



Vi söker dig som:
Gärna har erfarenhet av att arbeta med SEO-optimering av webbsidor
Har arbetat i ett CMS-verktyg tidigare
Har erfarenhet av att arbeta med Pyramid som affärssystem
Kunskap inom office
Krav på goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift och gärna ett ytterligare språk så som Franska, Tyska eller Spanska.
B-körkort



Som person är du:
Kommunikativ - du är bra på att kommunicera på ett tydligt sätt både muntligt och skriftligt
Kreativ - du har en god förmåga att finna nya lösningar på problem och att komma med egna idéer
Driven - du har ett stort engagemang i det du tar dig an och du lägger stor vikt vid att alltid göra ditt bästa


Start: Snarast, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Omfattning: Heltid, 8–17
Plats: Västerås
Lön: Fast lön, sjukvårdsförsäkring, friskvårdsbidrag och tjänstepension
Ansökan: [email protected] Märk den med CSA Visa mindre

Ekonomiassistent i en rolig bransch

Ansök    Dec 16    Livv AB    Ekonomiassistent
Ekonomiassistent Har du tidigare erfarenhet som ekonomiassistent och gillar att arbeta i en bred och omväxlande roll med fokus på ekonomi, administration samt service? Då är detta rätt tjänst för dig! Om tjänsten: Som ekonomiassistent ansvarar du för det dagliga arbetet kring leverantörfakturering, bokföring, inköp och avlasta ekonomiavdelningen med varierande uppgifter. I rollen kommer du att ingå i ett mindre team med kontor beläget i Västerås. Det kan... Visa mer
Ekonomiassistent
Har du tidigare erfarenhet som ekonomiassistent och gillar att arbeta i en bred och omväxlande roll med fokus på ekonomi, administration samt service? Då är detta rätt tjänst för dig!

Om tjänsten:
Som ekonomiassistent ansvarar du för det dagliga arbetet kring leverantörfakturering, bokföring, inköp och avlasta ekonomiavdelningen med varierande uppgifter. I rollen kommer du att ingå i ett mindre team med kontor beläget i Västerås. Det kan förekomma resor till systerbolaget Unique Cosmetics som är beläget i Orminge, Nacka. Rollen är en heltidstjänst med kontorstider.

I din roll som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Löpande bokföring och avstämningar
- Kund- och leverantörsreskontra
- In- och utbetalningar
- Rapportering
- Inköp
- Fakturering
- Inkommande Adhoc-ärenden/frågor både internt och externt

Om dig:
Vi söker dig som har relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet inom ekonomi. Vidare tror vi att du som person är en initiativtagare med ett gott siffersinne. En god systemvana är meriterande för denna roll. Som person är du en lagspelare och samarbetsvillig. Du har en bra kommunikativ förmåga och är noggrann i ditt arbete. Vi söker dig som vill ha ett stimulerande arbete i ett modernt företag i en intressant bransch.
Viktigt för tjänsten är:
- Tidigare erfarenhet som ekonomiassistent
- Svenska och engelska kunskaper obehindrat.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och tester kommer att administreras i processen.
Kontaktuppgifter:
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta: [email protected]
Om företaget:
Livv är Skandinaviens ledande leverantör av hotellinredning. Livv har sedan starten vuxit starkt och idag är Livv marknadsledande, samtidigt som vi lyckats behålla en stark kultur och en sann entreprenörsanda. Vi får ofta höra att vi är professionella, har säkra leveranser, lyhörda för både produkt- och kundutveckling samt tillmötesgående.
Inom vårt affärsområde är vi även en ledande leverantör av textilier och kundunika koncept inom spa. Livv äger också bolaget Unique Cosmetics Sweden AB, som är en tillverkare och leverantör av Hud- och hårvårdsprodukter inom hotellsegmentet.
Därför ser vi till att vara en helhetsleverantör med tydlig inriktning att leverera kvalitativa och hållbara upplevelser.
Hälsan är viktig, därför ”boostar” vi alla anställda med gemensam träning med PT varje fredag. Du behöver inte vara en triatlet eller mästare inom crossfit. Men vi ser gärna att träning och hälsa är en naturlig del av ditt liv.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre