Lediga jobb som Fastighetsassistent i Västerås

Se lediga jobb som Fastighetsassistent i Västerås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Västerås som finns hos arbetsgivaren.

Administratör/Uthyrare

Ansök    Okt 17    Vs-Hus AB    Fastighetsassistent
Om jobbet VS-Hus AB är ett fastighetsförvaltande bolag med cirka 1 650 lägenheter och lokaler om ca 125 000 kvm huvudsakligen belägna i Västerås, Fagersta, Norberg och Skinnskatteberg. Vi söker en administratör och uthyrare till vårt team i Västerås. Vi är ett mindre team med 8 medarbetare inom ekonomi, uthyrare och förvaltare som sitter i Västerås. Arbetet innefattar administrativa sysslor såsom att svara i växel - hjälpa kunder att registrera felanmälnin... Visa mer
Om jobbet
VS-Hus AB är ett fastighetsförvaltande bolag med cirka 1 650 lägenheter och lokaler om ca 125 000 kvm huvudsakligen belägna i Västerås, Fagersta, Norberg och Skinnskatteberg.
Vi söker en administratör och uthyrare till vårt team i Västerås.
Vi är ett mindre team med 8 medarbetare inom ekonomi, uthyrare och förvaltare som sitter i Västerås.
Arbetet innefattar administrativa sysslor såsom att svara i växel - hjälpa kunder att registrera felanmälningar. Ta emot kunder i dörren samt nyckelhantering.
Vara behjälplig med uthyrning av lägenheter så som annonsera ut uppsagda objekt, skriva kontrakt, registrera uppsägningar, visa lägenheter. Samt allmänna administrativa uppgifter.
Du måste vara självgående och kunna arbeta självständigt, du behöver vara driven och vara vårt ansiktet utåt, som person är du serviceinriktad, noggrann, strukturerad och flexibel samtidigt som Du är en god ambassadör för företaget.
Vi erbjuder friskvårdsbidrag.
Du får möjlighet att vara delaktig i ett företag med tillväxtmål och starkt framtidstro.
Önskvärt är om du arbetat inom liknande tjänst tidigare.
Tillträde efter överenskommelse Visa mindre

Assistent till kundservice på Fastighetsenheten

Ansök    Jan 16    Västerås kommun    Fastighetsassistent
Som Assistent på kundservice hos oss på Fastighetsenheten jobbar du i hjärtat av vår verksamhet och är vårt ansikte utåt. Trivs du i en serviceinriktad roll, är administrativt skicklig och försöker att alltid ge bästa möjliga möte så är det här rollen för dig! På Fastighetsenheten finns specialister inom förvaltning, projektledning, teknik, brand och säkerhet för att nämna några. Vi är cirka 100 medarbetare som tillsammans ansvarar för förvaltning av stad... Visa mer
Som Assistent på kundservice hos oss på Fastighetsenheten jobbar du i hjärtat av vår verksamhet och är vårt ansikte utåt. Trivs du i en serviceinriktad roll, är administrativt skicklig och försöker att alltid ge bästa möjliga möte så är det här rollen för dig!

På Fastighetsenheten finns specialister inom förvaltning, projektledning, teknik, brand och säkerhet för att nämna några. Vi är cirka 100 medarbetare som tillsammans ansvarar för förvaltning av stadens fastigheter. Vi har också hand om hyreskontrakt, underhållsplaner och översyn av serviceavtal. Du kommer att ha din arbetsplats i stadshuset där du sitter tillsammans med dina kollegor och din chef i ljusa och välkomnande lokaler. Hos oss får du varierande arbetsdagar i en förvaltning som planerar och bygger för Västerås framtid.

Fastighetsenheten ingår i teknik- och fastighetsförvaltningen. Läs gärna mer på www.vasteras.se/teknikochfastighetsforvaltningen

ARBETSUPPGIFTER
Som assistent hos oss har du ett varierande arbete där ingen dag är den andra lik, allt beror på vad våra verksamheter och entreprenörer behöver hjälp med. Tillsammans med dina tre kollegor tar du emot felanmälningar från våra kunder gällande stadens egna och inhyrda fastigheter. Det är pedagogiska lokaler, särskilda boenden och verksamhetslokaler och ärendena kan vara alltifrån pågående vattenskador till trasiga lysrör.

Du har en viktig samordnande roll där du ser till att rätt saker prioriteras och genomförs. Du samarbetar dagligen med kollegor, fastighetsförvaltare och driftentreprenörer, men jobbar ibland också helt självständigt. Jobbet sköts till största del genom telefon och mail men ibland tar du emot fysiska besök. I tjänsten ingår också fakturahantering och att hjälpa anställda inom staden med bland annat nycklar och passerbrickor. 

All vår dokumentation sker digitalt och för dig som är intresserad av området finns möjlighet att vara med i den digitala utvecklingen av vårt arbete. Arbetstiderna är vardagar mellan 7-16 och du jobbar på plats i stadshuset dessa dagar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en godkänd gymnasieutbildning och aktuell erfarenhet av ett serviceinriktat arbete. Du har mycket goda datorkunskaper och erfarenhet av arbeta i fastighetssystem. Känner du till Faciliate som vi jobbar i är det ett plus. Likaså om du har en administrativ eller fastighetsrelaterad utbildning med dig. Eftersom du har daglig kontakt med kunder är det viktigt att du kan kommunicera väl på både svenska och engelska. För att trivas i rollen behöver du känna dig trygg med att använda dator och telefon som dina främsta arbetsverktyg.

Vi ser att du trivs att arbeta med service och har lätt att möta och kommunicera med olika människor. Du är duktig på att strukturera upp, ta ansvar för-, och prioritera ditt arbete. Periodvis har vi hög arbetsbelastning på vår kundservice, vi ser därför att du har förmågan att behålla lugnet och humöret uppe även när tempot är högt.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.

Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:

https://www.vasteras.se/jobbochkarriär

I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Förvaltningsassistent

Vi är inte som andra fastighetsbolag. Vi är Balder.Vi vill ju påstå att vi inte är som alla andra fastighetsbolag. Att vi vågar utmana branschens gamla sanningar. Att man visst kan ha en bredd av bostäder, kommersiellt och hotell och såväl bygga nytt som att utveckla det vi redan har. Kanske känner du redan till Steam Hotel, Kokpunkten och Kajstaden? Kanske har du även hört om förvärvet av Masmästaren? Om du gillar vår bredd och vår fart så kommer du säker... Visa mer
Vi är inte som andra fastighetsbolag. Vi är Balder.Vi vill ju påstå att vi inte är som alla andra fastighetsbolag. Att vi vågar utmana branschens gamla sanningar. Att man visst kan ha en bredd av bostäder, kommersiellt och hotell och såväl bygga nytt som att utveckla det vi redan har. Kanske känner du redan till Steam Hotel, Kokpunkten och Kajstaden? Kanske har du även hört om förvärvet av Masmästaren?
Om du gillar vår bredd och vår fart så kommer du säkert att trivas hos oss. Vi påbörjade vår resa år 2005 med ett fastighetsbestånd värt 2,7 miljarder och idag är det få som hinner hålla exakt koll på vad beståndet är värt. För oss är det nämligen resan som är målet. Hänger du med?
Vad handlar då fastighetsförvaltning om egentligen?Jo, på det stora hela två saker. Människor och hus. I den ordningen. Därför letar vi efter kollegor som är genuint intresserade av fastighetsbranschen och som gillar att bygga relationer samt ta hand om och utveckla våra hus.
Generellt handlar arbetsdagen om att aktivt arbeta tillsammans med förvaltare och fastighetsskötare i deras arbete. Detta innebär exempelvis besiktning och uthyrning av lägenheter, hantering av fakturor, inkasso samt övrig administration. Vidare kommer du att ha dialog med våra hyresgäster både via telefon, mejl och ute i våra fastigheter. Vi söker därför en person som besitter struktur, brinner för service och är redo att kavla upp ärmarna när det behövs!
Varje affär räknasSom kollega hos oss förväntas du gilla att göra affärer. För oss handlar det om att känna ett ansvar för hur det går för Balder, hyresgästerna och projekten. Du agerar inte egennyttigt, utan för verksamhetens bästa. En viktig grund i detta är att förstå sig på affären, vara kreativ och se affärsmöjligheter, och även att ha ett professionellt bemötande.
Du behöver ha ett intresse för de människor du möter då en stor del av jobbet handlar om kommunikation och relationsbyggande med hyresgäster, entreprenörer och teamet. Har du dessutom koll på hur en byggnad är uppbyggd är det en bonus.
AnsökanLåter detta som en tjänst för dig? Skicka då in din ansökan redan idag eftersom vi arbetar med löpande urval. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning. Om du vill veta mer om rollen eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Felicia Forsberg via [email protected].
När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor.
Hjärtligt välkommen att bli en del av oss! Visa mindre

Förvaltningsassistent

Vi är inte som andra fastighetsbolag. Vi är Balder. Vi vill ju påstå att vi inte är som alla andra fastighetsbolag. Att vi vågar utmana branschens gamla sanningar. Att man visst kan ha en bredd av bostäder, kommersiellt och hotell och såväl bygga nytt som att utveckla det vi redan har. Kanske känner du redan till Steam Hotel, Kokpunkten och Kajstaden? Kanske har du även hört om förvärvet av Masmästaren? Om du gillar vår bredd och vår fart så kommer du säk... Visa mer
Vi är inte som andra fastighetsbolag. Vi är Balder.
Vi vill ju påstå att vi inte är som alla andra fastighetsbolag. Att vi vågar utmana branschens gamla sanningar. Att man visst kan ha en bredd av bostäder, kommersiellt och hotell och såväl bygga nytt som att utveckla det vi redan har. Kanske känner du redan till Steam Hotel, Kokpunkten och Kajstaden? Kanske har du även hört om förvärvet av Masmästaren?

Om du gillar vår bredd och vår fart så kommer du säkert att trivas hos oss. Vi påbörjade vår resa år 2005 med ett fastighetsbestånd värt 2,7 miljarder och idag är det få som hinner hålla exakt koll på vad beståndet är värt. För oss är det nämligen resan som är målet. Hänger du med?

Vad handlar då fastighetsförvaltning om egentligen??Jo, på det stora hela två saker. Människor och hus. I den ordningen. Därför letar vi efter kollegor som är genuint intresserade av fastighetsbranschen och som gillar att bygga relationer samt ta hand om och utveckla våra hus.

Generellt handlar arbetsdagen om att aktivt arbeta tillsammans med förvaltare och fastighetsskötare i deras arbete. Detta innebär exempelvis besiktning och uthyrning av lägenheter, hantering av fakturor, inkasso samt övrig administration. Vidare kommer du att ha dialog med våra hyresgäster både via telefon, mejl och ute i våra fastigheter. Vi söker därför en person som besitter struktur, brinner för service och är redo att kavla upp ärmarna när det behövs!

Varje affär räknas
Som kollega hos oss förväntas du gilla att göra affärer. För oss handlar det om att känna ett ansvar för hur det går för Balder, hyresgästerna och projekten. Du agerar inte egennyttigt, utan för verksamhetens bästa. En viktig grund i detta är att förstå sig på affären, vara kreativ och se affärsmöjligheter, och även att ha ett professionellt bemötande.

Du behöver ha ett intresse för de människor du möter då en stor del av jobbet handlar om kommunikation och relationsbyggande med hyresgäster, entreprenörer och teamet. Har du dessutom koll på hur en byggnad är uppbyggd är det en bonus.

Ansökan?
Låter detta som en tjänst för dig? Skicka då in din ansökan redan idag eftersom vi arbetar med löpande urval. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning. Om du vill veta mer om rollen eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian via [email protected]

När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor.

Hjärtligt välkommen att bli en del av oss och en bransch som är full av möjligheter! Visa mindre